Hlavní obsah

První tuning z Wörthersee: Hybridní Volkswagen Golf GTI

Už deset let přiváží Volkswagen na tuningový sraz k jezeru Wörthersee své vozy Golf GTI. A tak nezbývalo, než to pořádně připomenout. I letos tam tedy jeden takový vůz je a jeho přízvisko je First Decade. A oslava je to hybridní.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Golf GTI First Decade

Článek

První Volkswagen Golf GTI z Wörthersee se datuje na rok 2008. Možná si na něj vzpomenete, protože to byl opravdu nezapomenutelný kousek – třísedadlový vůz s dveřmi typu gull-wing a vzduchovým pérováním.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Golf GTI Performance (2008)

Foto: Volkswagen

Celká skupina, která se na přípravě vozu podílela

Deset vozů oslavuje Volkswagen autem, které se opravdu nemusí stydět. Především se nemusí stydět jeho autoři, protože jsou to mladí lidé, kteří ve Volkswagenu tráví svou praxi. Nejmladšímu je osmnáct, nestaršímu 23. Ti všichni se na vývoji podíleli, navrhovali, co by mělo být na voze upraveno a sami to i vyráběli. Vždyť mezi nimi jsou designéři, odlévači plastů, motoráři, podvozkáři, ale i manažeři a PR specialisté.

Tohle GTI není tak extrémní, jako to první. Na první pohled je změn na karoserii jen málo. Hlavní je speciální modré lakování a polepy. A k tomu samozřejmě dvojbarevná dvacetipalcová kola.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Golf GTI First Decade

Interiér už je přestavený výrazně víc. Tak například tam chybějí zadní sedadla a místo nich je tu umístěný gigantický nasvícený subwoofer, který je navíc vetknutý do jakéhosi rezervního kola. A pak je tu pochopitelně další hromada reproduktorů, které by dokázaly z oken setřást vodu i za pořádně prudkého deště.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Golf GTI First Decade

Přístrojová deska dostala budíky za volantem nové – tradiční digitální kokpit, který známe dnes z mnoha vozů, hlavně od Audi. Na středové konzoli pak je ohromný displej tabletu. Sedadla jsou velká, sportovní a jsou obšitá kůží nappa a alcantarou. Zajímavé je, že se dají ovládat přes aplikaci, kterou lze stáhnout třeba do mobilu.

Ovšem to hlavní je pod kapotou. Pod přední kapotou je totiž spalovací motor o výkonu 300 kW (410 koní) a ten je zkombinován s 48voltovou elektrickou sítí, kde na zadní nápravě najdeme elektromotor s výkonem 12 kW. Obě jednotky mohou pracovat spolu, ale i samostatně. Takže auto může být dvoukolka s pohonem na přední či zadní nápravu, tak i čtyřkolka.

Související témata:

Výběr článků

Načítám