Článek
Švédská automobilka Volvo byla známá hlavně pětiválcovými motory. Není tomu tak dávno, co pětiválce pro nově vyvinutá auta zcela vyřadila a i do velkého SUV XC90 montuje nanejvýš čtyřválce s elektrickou dopomocí.
Do svého nového kompaktního SUV, označeného XC40, od nynějška bude montovat tříválcový motor. Je to zároveň první tříválec v historii Volva. Má objem 1,5 litru, je benzínový a zpočátku bude k mání jen se šestistupňovou manuální převodovkou. Osmistupňový automat má následovat.
Tříválec patří do rodiny motorů Drive-E a po vývojové stránce je to čtyřválec zkrácený o jeden válec. Samozřejmě po technické stránce tomu tak úplně není, z tohoto hlediska je řadový tříválec spíše půlkou řadového šestiválce, hlavně rozmístěním čepů na klikové hřídeli po 120°.
Podle starších dostupných informací by měl výkon sahat až ke 180 koním, ale přesné parametry produkční verze motoru zatím výrobce nezveřejnil. Tříválec byl vyvíjen s budoucností zástavby do hybridního pohonného ústrojí, u Volva označeného Twin Engine.
A vskutku, tisková zpráva představující tříválec v XC40 hovoří také o hybridní a plně elektrické variantě tohoto crossoveru. Můžeme tedy očekávat, že budoucí XC40 Twin Engine bude mít pod kapotou tříválec.