Hlavní obsah

První terénní maserati je na světě

Maserati Levante, tak se jmenuje nejnovější model italské značky, který je zároveň prvním SUV v historii trojzubce. Ale jinak je to maserati, jak má být.

Foto: Maserati

Maserati Levante

Článek

Na Levante jsme čekali dlouho. Opravdu hodně dlouho. Na světě se objevovaly nákresy z patentového úřadu, nezaostřené fotky z testů, zamaskované prototypy… A pořád dokola. Čekání se protáhlo ne na měsíce, ale na roky. Teď je však konečně venku. Těsně před oficiální premiérou na ženevském autosalonu byly zveřejněny první fotografie a informace.

Foto: Maserati

Maserati Levante

Foto: Maserati

Maserati Levante

Rozměry vozu vám zatím neprozradíme, výrobce je totiž ještě nezveřejnil. Ale podle fotografií vidíme, že Maserati nenechalo auto napospas posměváčkům a dalo mu do vínku všechny sportovní rysy, které maserati dnes mívá – velmi ostrou a velmi drsnou masku chladiče, rozměrnou záď, figuru bojovníka…

Jak bude vypadat interiér, se dozvíme až na autosalonu. Ale zato víme, že pohonné jednotky budou opravdu, ale opravdu bohaté. Představte si, že maserati bude mít diesel. A ne jeden. Hned tři! Jejich výkony se mají pohybovat v rozmezí od 184 do 250 kW. Kdo chce silnější agregáty, ten sáhne po benzínových verzích. Tady bude výkonové rozpětí ještě zajímavější: 257 až 412 kW. A to není všechno. Maserati prozradilo, že auto později dostane i plug-in hybridní jednotku.

Foto: Maserati

Maserati Levante

O dynamických hodnotách si zatím necháme zdát. Maserati uveřejnilo jen informaci, že základní benzínová verze zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,3 s, základní nafťák za 6,9 s a nejsilnější benzínový agregát za 5,2 s. Ten pak pojede maximální rychlostí 264 km/h.

Související témata:

Související články

Test Maserati Ghibli Diesel: Proti všem

Maserati po sedmnácti letech oprášilo název ghibli a přichází se sedanem střední třídy, který má sebrat zákazníky německé konkurenci, například Audi nebo BMW....

Výběr článků

Načítám