Článek
Škoda Yeti, první SUV české automobilky, na trh přišla před čtyřmi lety. Nový model tehdy zaujal vynikajícím podvozkem z modelu Octavia Scout a hravým designem se šikmou zádí a netradiční přední maskou s kulatými mlhovými světly. Ta u faceliftu zmizela, mlhovky jsou hranaté a umístěné níže v nárazníku. Nové jsou příplatkové bi-xenony s integrovanými LED světly pro denní svícení.
Vzadu je pouze nové logo a typické lomení pátých dveří, které postupně přebírají všechny současné škodovky. Nové jsou čtyři barvy karoserie, o stejný počet se rozšiřuje i nabídka kol z lehké slitiny.
Modernizovaný yeti nově nabídne dvě designové linie. Zákazníci tak budou mít k dispozici „městské“ provedení, které má nárazníky, boční lišty i prahy lakované v barvě karoserie. Druhá verze sází na dobrodružnější vzhled a má výše uvedené prvky černé, respektive jinak tvarované (přední a zadní nárazník).
Uvnitř se prakticky nic nezměnilo, novinkou je možnost koupit si do yetiho tříramenný volant, nová je i nabídka potahů a dekoračních lišt na přístrojové desce. Asi největší nedostatek yetiho, totiž malý zavazadlový prostor, současný facelift samozřejmě odstranit nemohl.
První škodovka s kamerou
Yeti je prvním modelem značky vybaveným zadní parkovací kamerou. Chytrým doplněním je oboustranný koberec do kufru (jako první jej měla třetí Octavia), přibyla i vyjímatelná LED svítilna, pod sedadlem řidiče je držák reflexní vesty a ve dveřích odpadkový koš.
Nabídka motorů a převodovek zůstala stejná jako u původního yetiho. Přesto je zde několik nových prvků – naftový motor 2,0 TDI/125 kW k dispozici také v kombinaci pohonu všech kol a šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Pro yetiho s pohonem předních kol a motorem 1,6 TDI/77 kW bude nyní možno objednat DSG se sedmi stupni.
Světová premiéra proběhne v září na frankfurtském autosalonu. Kdy bude zahájen prodej a jaké budou ceny, zatím Škoda neuvedla.