Článek
Z novinek na frankfurtském autosalonu stojí za vypíchnutí obrovská spousta vozů a dva nové Fordy, Puma a Explorer, k nim rozhodně patří. Oba se řadí k dnes velmi populární kategorii crossoverů a SUV, i když stojí u opačných konců tohoto spektra.
Začněme Evropě bližší Pumou. Ano, tohle jméno před pár lety nosil šik sporťáček, ale kromě páru dveří a trochy světlé výšky navíc tu není nic špatně. Designérům se Puma opravdu povedla ze všech stran a lze v ní trochu vidět i inspiraci původní Pumou. Ve skutečnosti je hezčí než na fotkách.

Ford Puma na autosalonu ve Frankfurtu
Velikostí je snad nejblíž Mazdě CX-3 a soudě dle líbivého designu se jí má i postavit na trhu. Jak to bude vypadat např. s ceníkem, ale zatím není známo - ještě nebyl zveřejněn.
Opravdová Amerika
Z Ameriky dovezený Explorer je úplně něco jiného. Nesnaží se zalíbit křivkami, ba naopak, křivek byste na něm zvenčí moc nenašli. Je ramenatým SUV a míří na konkurenci třeba ve formě Škody Kodiaq, ale zaujme ty, kterým mladoboleslavský stěhovák přijde příliš kulatý.

Ford Explorer na autosalonu ve Frankfurtu
Krabicoidnímu exteriéru odpovídá taky prostorný interiér. Všemožně posuvné a nastavitelné sedačky ve druhé řadě jsou pohodlné; jestli se sem vejdou tři dětské sedačky vedle sebe, bude ale třeba vyzkoušet fyzicky.

Všude v kabině je spousta prostoru.
Zezadu stojí za zmínku počet výfuků; plug-in hybridy většinou své výfuky skrývají. Explorer ale má čím je podepřít - jeho pohonné ústrojí, složené z benzínového šestiválce a elektromotoru, nabídne celkem 840 newtonmetrů. To není překlep, opravdu hodně přes osm stovek.

Jsou čtyři výfuky moc? Na 840 N.m ne.
Jak se bude v Evropě prodávat, je samozřejmě zatím otázkou. Promluví do toho jak ceník, který u takhle velkého, luxusního a silného auta asi nebude úplně lidový, a také samozřejmě jízdní chování auta. Na to si ale budeme muset počkat, až se svezeme.