Článek
První sériově vyráběná Cupra se, co se designu týče, příliš neliší od svého konceptu, který jsme měli možnost vidět už v minulém roce. Karoserie je stále plná velmi agresivních rysů a má tvar dnešních moderních SUV-kupé vozidel.
Nechybí ani diamantová maska chladiče, LED světlomety nebo černo-zlatá 19ti palcová kola ve standardní výbavě. Na model Leon Cupra pak odkazují třeba LED páskem propojené zadní světlomety.
Nová Škoda Octavia RS je tady, novinku jsme prohlédli do detailu
Formentor pak bude moci mít pod kapotou dva různé motory. Tím silnějším je koncernový dvoulitrový čtyřválec TSI, který můžeme znát třeba z Golfu R. U Formentoru je naladěn na 310 koňských sil a točivý moment 400 Nm.
Druhým pohonným ústrojím je plug-in hybridní jednotka založená na čtrnáctistovce o výkonu 150 koní a elektromotoru. Kombinovaný výkon je pak podobně jako u nového Golfu GTE či Octavie RS na hodnotě 245 koní. Formentor pak také může jezdit jen na elektřinu, a to konkrétně až 50 kilometrů, protože má baterie s kapacitou 13 kWh.
Bližší data zatím Cupra neposkytla, a tak zatím netušíme, kolik Formentor váží, jak zrychluje a kolik maximálně jede. Víme však, že oba motory budou mít sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG a silnější verze i pohon všech kol.
Cupra uvedla ostrý Leon. Také jako plug-in hybrid
V interiéru je pak Formentor typickým autem současnosti. Ve středové desce má obrovský displej infotainmentu s úhlopříčkou 12 palců i obrazovku místo budíků. Nebude chybět řada asistenčních prvků, Apple CarPlay, Android Auto a další vychytávky.
Formentor půjde objednat už na podzim. Cenu zatím ale Cupra neodhalila. Novinka se do portfolia osamostatněné značky zařadí vedly Atecy a nového Leonu.