Článek
Zatímco v Číně mají digitálního hlasatele zpráv, v Japonsku umělá inteligence píše scénář reklam. První taková reklama je na Lexus ES a není kompletně digitální - hrají v ní skuteční lidé a člověk - oscarový režisér Kevin Macdonald - ji také režíroval.
Scénář ovšem načrtla umělá inteligence, konkrétně systém Watson společnosti IBM. Ten prohledal úspěšné reklamy na luxusní auta za posledních patnáct let a vybral z nich několik společných bodů, ze kterých vytvořil základní osu scénáře.
Myšlenka postavit auto do „bojové” situace - ve videu vidíme něco jako nárazový test, ale vůz rozpozná hrozící nebezpečí, není to klasická zkouška - a pak ho nechat odjíždět pochází od umělé inteligence, říká režisér Macdonald.
„Šarmantně jednoduchý způsob, jakým umělá inteligence napsala příběh, byl fascinující v tom, jak dokáže interpretovat lidské emoce,” dodává Macdonald pro web Cnet.com. Všimněte si, jak sentimentální je konstruktér, když na začátku videa vůz odjíždí z továrny, a jak si pak oddechne, když „nárazový test” dopadl dobře.
Podle viceprezidenta Googlu je umělá inteligence hloupá
„Robotí” reklama byla zveřejněna jen pár dní poté, co Andrew Moore, viceprezident Googlu pro umělou inteligenci, na události společnosti věnované právě tomuto tématu prohlásil, že „umělá inteligence je v současnosti velmi, velmi hloupá”.
„Je vynikající v některých věcech, na které náš mozek nestačí, ale není to něco, co bychom mohli donutit běžně uvažovat, přemýšlet v analogiích, kreativně či z různých úhlů pohledu,” rozvedl svá slova Moore.