Článek
Otevřený SF90 Spider, který se čerstvě představil, je prvním plug-in hybridem automobilky Ferrari, který má zároveň otvírací střechu. Oproti SF90 Stradale však není rozdíl pouze ve střeše, třebaže se právě k ní změny vážou.
Vůz je celkem o 100 kg těží ve srovnání s uzavřeným vozem, a to kvůli střeše a dodatečným výztuhám šasi, které byly potřeba, aby vůz neztratil příliš ze své torzní tuhosti. Váží tedy 1670 kg.
Samotná pevná střecha je oproti starším verzím o 40 kg lehčí díky širšímu použití hliníku, za hlavami posádky zabere jen 100 litrů místa a složí či natáhne se za 14 sekund. Váže se k ní i elektricky stahovací zadní okno.
Automobilka v tiskové zprávě dále uvádí, že interiér vozu se posunul o kousek dopředu, A-sloupky jsou tenčí a čelní sklo je o kousek více skloněné oproti uzavřené variantě. Také je vůz o dva centimetry nižší.
Palubní deska jinak zůstává beze změn s velkým displejem před řidičem a malým pro spolujezdce na středové konzoli. Za povšimnutí stojí dotykové ovládání téměř všeho v kabině, včetně startování motoru na volantu. A také fakt, že mezi tlačítky na volantu je i ostřikovač zadního skla.
V útrobách pracuje přeplňovaný osmiválec o 780 koních, kterému pomáhají tři elektromotory o celkovém výkonu 220 koní, což podle automobilky dává dohromady rovných tisíc koní a 900 N.m. To má i přes vyšší váhu stačit ke zrychlení na stovku 2,5 sekundy, stejně jako u Stradale. Nejvyšší rychlost je 340 km/h.
Pro ty, kterým by standardní Spider nestačil, je připraven paket Assetto Fiorano, který přidá tlumiče optimalizované pro jízdu na okruhu, lepivější michelinky Pilot Sport Cup 2 a díky širšímu použití karbonu a titanu také 21kg dietu.