Článek
Koncept Cyber X je druhým modelem ve stylově orientované řadě modelů MG Cyber, kterou značka vytvořila společně s představením elektrického roadsteru Cyberster. Ten už se vyrábí a prodává i na evropském trhu, zatímco SUV Cyber X je pouze konceptem, který zatím neodhaluje kabinu ani techniku. To by se však mohlo rychle změnit.
Jozef Kabaň, který je designovým šéfem společnosti SAIC, pod kterou značka MG Motor spadá, totiž v rozhovoru pro britský Autocar uvedl, že při rychlosti vývoje v Číně by se koncept brzy mohl dostat do produkční podoby.
Právě Jozef Kabaň, který se dříve podílel na vývoji designu Bugatti Veyron a následně dlouho zastával pozici designového šéfa značky Škoda Auto, má stát za designem tohoto vozu, jak uvádí Carscoops. Do čínské společnosti přitom zamířil teprve v dubnu loňského roku. Jde tak o další ukázku, jak rychle vývoj vozů v Číně probíhá.
Samotný koncept Cyber X zaujme svým hranatým designem, který je v přímém kontrastu se spíše zaobleným roadsterem Cyberster. Koncept působí především robustně, zajímavým detailem jsou ale výklopné přední světlomety umístěné nad LED linkou napříč přídí. Další světla jsou pak umístěna níže v jinak designově jednoduchém předním nárazníku.
Koncept měří na délku 4,3 metru, což ho řadí mezi malá kompaktní SUV. V nabídce značky by se tak mohl zařadit pod modely ZS a S5. Přesto by se pro něj v nabídce značky mohlo najít místo, a to zejména díky unikátnímu designu a offroadovému stylu.
Značka zatím neukázala kabinu a ani neprozradila bližší detaily o technice. Minimálně v kabině však můžeme očekávat moderní digitální rozhraní, na jehož vývoji by se měl údajně podílej i výrobce smartphonů Oppo. Základem techniky by se pak mohla stát nová, plně elektrická platforma SAIC E3.
Produkční verze modelu by se mohla objevit během několika následujících let, přičemž prodej by mohl vedle domácí Číny probíhat i v Evropě a Austrálii.