Článek
Jako jedni z mála českých novinářů jsme měli možnost strávit za volantem vozu, jenž se v Česku začne prodávat v červenci, zhruba dvě stovky kilometrů na německých silnicích.
Čtyřválcový vznětový dvoulitr je k pro Insignii k dispozici hned v několika výkonových variantách – v případě ecoFLEXu jde o tu nejvýkonnější. Dvoulitr dosahuje 118 kW, tedy 160 koní při 4000 otáčkách a 350 (krátkodobě díky krátkodobému zvýšení plnícího tlaku 380 Nm), maxima točivého momentu dosahuje motor mezi 1750 a 2500 otáčkami. Agregát je tichý, nárůst výkonu víceméně plynulý. Insignia se díky němu rozjede na 221 km/h, a „stovku“ pokoří za 9,5 vteřiny.
Oproti běžným modelům byla upravena aerodynamika, finální převod je delší (3,09:1 vs. 3,55:1), auto jezdí na pneumatikách s nízkým valivým odporem. Změnilo se několik detailů - například přední spoiler má uprostřed 10 mm vykrojení, přední maska má výplně v žebrování a tak dále. To vše v zájmu co nejnižší spotřeby paliva.
První stovka kilometrů s verzí sedan vedla asi 15 km městem, zbytek se odehrál na dálnici. Při pokusu o jízdu na co nejnižší spotřebu jsme jeli konstantní rychlostí 120 km/h se zařazeným šestým rychlostním stupněm, vypnutou klimatizací (v autě byl jenom řidič a spolujezdec).
Na konci první části testovací trati se nám podařilo dosáhnout lepší spotřeby než kolik udává výrobce – Insignia spotřebovala na 100 kilometrech dle údajů palubního počítače 4,3 litrů (mimo město má tento vůz normovanou spotřebu 4,2 l / 100 km). Teoretický dojezd vozu na jednu nádrž je kolem 1300 kilometrů.
Uspokojivá spotřeba i při neúsporné jízdě
Druhá, opět stokilometrová část vedla zatáčkovitými úseky, zhruba polovina pak po dálnici. Při jízdě jsme se nesnažili jet úsporně – časté bylo brzdění a následná akcelerace, na německé dálnici se ručka rychloměru většinu času pohybovala kolem číslice 180. I tak byla výsledná spotřeba uspokojivá – 5,9 litrů / 100 km.
Opel Insignia ecoFLEX představuje poměrně výkonné a zároveň úsporné auto, přesně v duchu moderních turbodieselů. Opel se s tímto modelem nikterak cenově nepodbízí, prodejní částka nicméně nevybočuje ze segmentu střední třídy.
Už základní turbodiesely v Insignii nabídnou přiměřený poměr spotřeby a výkonu, rozdíl mezi ecoFLEX a druhým nejsilnějším turbodieselem v Insignii je 0,4 litru v kombinovaném režimu. Insignia ecoFLEX se tedy nejvíce vyplatí řidičům, kteří hodně jezdí – orientačně alespoň 10 tisíc kilometrů měsíčně. Verze sedan ecoFLEX přijde na 679 900 korun, kombi stojí 714 900 korun.
Čtěte také: Věda v éře médií potřebuje show | |
---|---|
Newyorské Národní muzeum představilo unikátní archeologický nález jako velkou show. Více se dočtete ve čtvrtek v deníku Právo (příloha Café). |