Článek
Při "živém" setkání působí Yeti lépe než na fotografiích - přední část dostala dvojici kruhových světlometů, díky kterým působí uvolněným dojmem. Výborně se povedly zadní partie, jimž dominují hranaté páté dveře se světly zasahujícími do boku vozu. Celkový dobrý dojem 4,2 metru dlouhého vozu se světlou výškou 180 mm doplňují výraznější podběhy a blatníky.
Díky těmto důležitým detailům nepůsobí Yeti jako Roomster s terénní výbavou, ale jako svébytný model.
Pozice za volantem se hledá poměrně snadno, volant je dvouose seříditelný a také s předním sedadlem lze manipulovat v dostatečném rozsahu. Také výhled z vozu chválíme, přední sloupky jsou relativně úzké, takže je dobrý i šikmo vpřed. Interiér nabízí škodováckou klasiku, tedy solidní ergonomii i dílenské zpracování bez výrazných extravagancí.
Příjemné překvapení čekalo na točitých silnicích, byť s kvalitním povrchem. Yeti se do zatáček na SUV vrhal až překvapivě živě a kupodivu se nakláněl pouze minimálně. V rychleji projížděných zatáčkách se projevila přirozená nedotáčivost (na šotolinových úsecích se při větším přidání plynu pro změnu dostavila přetáčivost), ale i tak jde mezi malými SUV o nadprůměr.
Součástí testů byla i krátká "terénní vložka" - Yeti víceméně potvrdil to, co se od něj očekávalo. Zablácená cesta, relativně velká stoupání či náklon zvládá verze 4x4 bez výraznějších problémů. Ty nastanou při přejezdu větších nerovností či v hlubším blátě či jiném povrchu s nízkou adhezí. Ale ruku na srdce, kdo by se do takového terénu s Yetim vydával? Lehký terén zvládá s přehledem a to je to, co od něj soudní majitelé budou očekávat.
Podrobnější jízdní dojmy i technický popis modelu Yeti přineseme ve středu.