Článek
Škoda vůz doplnila novými technologiemi a exkluzivnějším interiérem. Superb automobilka prezentuje jako jeden z nejbezpečnějších a nejpohodlnějších vozů ve své třídě. Hned po usednutí za volant jí nejspíš dá mnohý řidič za pravdu.
Staromilci, kteří upřednostní klasický tvar vozu před zvýšenou karosérií sportovně užitkových vozů (SUV), ocení pohodlí, velkorysý prostor a velmi jistou jízdu s vyladěným podvozkem.
Nové prvky
Design se oproti předchozí verzi tolik nezměnil. Přibyla trocha chromu, zeštíhlily světlomety. Právě ty jsou novým prvkem. Auto je nově vybavené full LED matrixovými světlomety a disponuje rozšířenou nabídkou asistenčních systémů. Světelný kužel full LED matrixových světlometů se skládá z několika nezávisle ovládaných segmentů.
To umožňuje mít neustále rozsvícená dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. Kamera s inteligentní technologií v čelním skle rozpozná vozidla jedoucí v protisměru i ve stejném směru, ale i chodce nebo cyklisty a objekty s reflexními prvky.
Chodec testoval nový systém
Novinku v podobě prediktivní ochrany chodců se podařilo vyzkoušet i v praxi. „Auto musí jet rychlostí nejméně 4 km/h. Chodce, který ze strany vstoupí do vozovky, rozpozná systém na vzdálenost 20 metrů,“ řekl Právu technik Škoda Auto Oto Suchomel. Ve chvíli, kdy se člověk objevil v jízdní dráze auta, objevilo se nejprve upozornění na displeji.
Očekává se, že řidič nejpozději v tuto chvíli zareaguje. Nestalo se, takže auto přebralo roli řidiče. Začalo prudce brzdit a zastavilo před chodcem. Kromě tohoto asistenta funguje ten, který zabrání střetu v koloně, pomocníkem je hlídač mrtvého úhlu. Ale to už jsou déle používané systémy. Světelná signalizace je obdobně jako u modelu Scala zabudovaná v plastovém těle vnějších zpětných zrcátek, nikoli přímo v zrcadle, jak je to běžné u jiných modelů.
Na jízdách se testovaly také vozy Superb Scout, tento derivát se u největšího modelu Škody objevil poprvé. Nabízen je výhradně ve verzi combi. Vůz má robustnější vzezření díky chromovým krytům prahů i 18 palcovým kolům. Standardně se dodává v paketu pro špatné cesty, který zahrnuje kryt pohonného ústrojí.
Světlá výška tohoto modelu je oproti běžným verzím o 15 milimetrů vyšší. Na přání je k dispozici i adaptivní podvozek. V interiéru nabízí například exkluzivní potahy a dřevěný dekor. Superb Scout se bude nabízet výhradně s nejvýkonnějším naftovým motorem 2,0 TDI o výkonu 140 kW a nejvýkonnějším benzinovým motorem modelové řady jímž je 2,0 TSI o výkonu 200 kW.
Cena od 690 tisíc
Cena faceliftovaných vozů Superb začíná na částce 689.900 korun, což je cena za výbavový stupeň Ambition. Nejméně vybavený stupeň Active už v nové řadě není, nebyl o něj moc zájem. Superb ve výbavovém stupni Style se základním motorem 1,5 TSI 110 kW zlevnil oproti dřívější verzi na 739 tisíc korun.
Nejluxusnější verze Superbu nazývaná Laurin vyjde nejméně na 884 900 korun. Scout s motorem 2,0 TDI s pohonem všech čtyř kol, automatickou převodovkou a výkonem motoru 140 kW začíná na částce 1,02 milionu korun.