Hlavní obsah

První jízda se Škodou Superb po faceliftu aneb Zkusili jsme novou ochranu chodců

Právo, Radek Plavecký, Vídeň

Flotilu modernizovaného modelu Škoda Superb představila při zkušebních jízdách mladoboleslavská automobilka. K mání byly verze Scout, Sportline, Combi nebo luxusní Laurin&Klement. Modelová řada dostala nové prvky 3,5 roku po uvedení třetí generace na trh.

Škoda Superb první jízdaVideo: Škoda Auto

Článek

Škoda vůz doplnila novými technologiemi a exkluzivnějším interiérem. Superb automobilka prezentuje jako jeden z nejbezpečnějších a nejpohodlnějších vozů ve své třídě. Hned po usednutí za volant jí nejspíš dá mnohý řidič za pravdu.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Paleta verzí je pestřejší než kdy jindy, součástí je opět i Sportline.

Foto: Škoda Auto 5x

Inovovaný Superb ve dvou karosářských variantách.

Staromilci, kteří upřednostní klasický tvar vozu před zvýšenou karosérií sportovně užitkových vozů (SUV), ocení pohodlí, velkorysý prostor a velmi jistou jízdu s vyladěným podvozkem.

Nové prvky

Design se oproti předchozí verzi tolik nezměnil. Přibyla trocha chromu, zeštíhlily světlomety. Právě ty jsou novým prvkem. Auto je nově vybavené full LED matrixovými světlomety a disponuje rozšířenou nabídkou asistenčních systémů. Světelný kužel full LED matrixových světlometů se skládá z několika nezávisle ovládaných segmentů.

Škoda Superb Matrixová technologieVideo: Škoda Auto

To umožňuje mít neustále rozsvícená dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. Kamera s inteligentní technologií v čelním skle rozpozná vozidla jedoucí v protisměru i ve stejném směru, ale i chodce nebo cyklisty a objekty s reflexními prvky.

Chodec testoval nový systém

Novinku v podobě prediktivní ochrany chodců se podařilo vyzkoušet i v praxi. „Auto musí jet rychlostí nejméně 4 km/h. Chodce, který ze strany vstoupí do vozovky, rozpozná systém na vzdálenost 20 metrů,“ řekl Právu technik Škoda Auto Oto Suchomel. Ve chvíli, kdy se člověk objevil v jízdní dráze auta, objevilo se nejprve upozornění na displeji.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Nereagovat před živým chodcem chce odvahu, ale Superb to zvládl.

Očekává se, že řidič nejpozději v tuto chvíli zareaguje. Nestalo se, takže auto přebralo roli řidiče. Začalo prudce brzdit a zastavilo před chodcem. Kromě tohoto asistenta funguje ten, který zabrání střetu v koloně, pomocníkem je hlídač mrtvého úhlu. Ale to už jsou déle používané systémy. Světelná signalizace je obdobně jako u modelu Scala zabudovaná v plastovém těle vnějších zpětných zrcátek, nikoli přímo v zrcadle, jak je to běžné u jiných modelů.

Foto: Škoda Auto

Verze Laurin Klement zůstává vrcholem nabídky.

Foto: Škoda Auto

Varianta Scout je pro dobrodruhy a u Superbu vůbec poprvé, stejně jako osttaní verze má nově nápis místo loga na zádi a svítilny spojené chromovanou lištou.

Na jízdách se testovaly také vozy Superb Scout, tento derivát se u největšího modelu Škody objevil poprvé. Nabízen je výhradně ve verzi combi. Vůz má robustnější vzezření díky chromovým krytům prahů i 18 palcovým kolům. Standardně se dodává v paketu pro špatné cesty, který zahrnuje kryt pohonného ústrojí.

Foto: Škoda Auto

Scout se chová vyrovnaně i v zatáčkách.

Světlá výška tohoto modelu je oproti běžným verzím o 15 milimetrů vyšší. Na přání je k dispozici i adaptivní podvozek. V interiéru nabízí například exkluzivní potahy a dřevěný dekor. Superb Scout se bude nabízet výhradně s nejvýkonnějším naftovým motorem 2,0 TDI o výkonu 140 kW a nejvýkonnějším benzinovým motorem modelové řady jímž je 2,0 TSI o výkonu 200 kW.

Cena od 690 tisíc

Cena faceliftovaných vozů Superb začíná na částce 689.900 korun, což je cena za výbavový stupeň Ambition. Nejméně vybavený stupeň Active už v nové řadě není, nebyl o něj moc zájem. Superb ve výbavovém stupni Style se základním motorem 1,5 TSI 110 kW zlevnil oproti dřívější verzi na 739 tisíc korun.

Foto: Škoda Auto

Scoutu nechybí v interiéru dřevěné obložení, v rámci faceliftu je nový i digitální přístrojový štít nebo některé panely přístrojové desky.

Nejluxusnější verze Superbu nazývaná Laurin vyjde nejméně na 884 900 korun. Scout s motorem 2,0 TDI s pohonem všech čtyř kol, automatickou převodovkou a výkonem motoru 140 kW začíná na částce 1,02 milionu korun.

Související témata:

Výběr článků

Načítám