Článek
Podvozek, motory a interiér jsou stejné jako u Astry v provedení hatchback [celá zpráva].
Rozdíl je samozřejmě od B sloupku dále, jinými slovy, kufr nabídne 500 litrů (další desítky litrů jsou ukryty pod dvojitým dnem). Vzhled Astry se nemusí líbit každému, podle nás se Sports Tourer se svým dynamickým prolisem i výraznými zadními světly se skloněnou zádí povedl.
Nabídka zahrnuje devět motorů ve výkonovém rozpětí od 70 kW (95 k) do 132 kW (180 k). Technologie Start/Stop bude zavedena nejprve do modelů se vznětovým motorem 1.3 CDTI, pak se „dočkají“ i ostatní motory.
Astra Sports Tourer má i v nižší střední třídě málokdy viděnou vymoženost – sklápění zadních sedadel pouze pomocí tlačítka. Sklopením sedadel dělených v poměru 60:40 se objem zavazadlového prostoru zvětší z 500 l na 1550 l.
Nechybí ani roleta, která lze vysunout kolmo (při převážení většího množství předmětů). Jak jsme si ověřili během krátkých jízd, výhled dozadu je pak skrz zadní okno horší. Skvělé je, že kryt lze vyjmout a jednoduše uložit pod dvojité dno kufru – což ne u všech konkurentů jde.
Interiér opět trpí velkým množstvím tlačítek, potěší dobré dílenské zpracování i velké množství odkládacích prostor na drobnosti (což u minulé generace chybělo).
Asi nejvhodnější motor pro Astru kombi - 1.7 CDTI - je k dispozici ve dvou výkonových verzích: 81 kW/110 k (točivý moment 260 Nm), respektive 92 kW/125 k (točivý moment 280 Nm). Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je u obou verzí identická - 4,5 l/100 km.
Zaváděcí ceny začínají na částce 357 900 Kč za verzi s benzínovým motorem 1,4 a pětistupňovou převodovkou. Nejlevnější verze se slabším dieselovým motorem 1,7 CDTi přijde aktuálně na 454 000 korun.