Článek
Nový Outlander narostl do délky o 2,5 centimetru na celkových 4 665 mm. Největší designérskou změnou je jiná přední maska, která sjednocuje vzhled současných Mitsubishi. Ostře řezaná maska vypadá kupříkladu na sportovně laděném Lanceru velmi dobře, v případě de facto rodinného SUV Outlander je celkový dojem spíše rozporuplný.
Zhruba sedmdesát kilometrů za volantem Outlanderu s dvouspojkovou automatickou převodovkou a dieselovým agregátem odhalilo, že jde o průměrné SUV, které do svého segmentu nepřináší nic nového, v ničem nevyniká, ale zároveň není horší než konkurence.
Prostornost vozu je dobrá, což se vzhledem k délce a výšce předpokládá. Outlander solidně pohlcuje nerovnosti, naladění podvozku, pohotovostní hmotnost i rozměry vozu neumožňují rychlou jízdu na zatáčkovitých silnicích – jako téměř všechna SUV je i novinka od Mitsubishi stavěná na klidnou jízdu.
Společný základ s Citroënem a Peugeotem
Dvouspojková převodovka TC-SST je známa už z Lanceru, v případě Outlanderu jsou její sportovní ambice nesmyslné. Sekvenční řazení je v podstatě zbytečné, v automatickém režimu pracuje převodovka dobře. Hlavice řadící páky vypadá hezky, je ale neprakticky malá.
Mezi novinky příplatkové výbavy patří bixenonové světlomety, asistent rozjezdu do kopce (HAS), systém signálu nouzového zastavení (ESS) či nový elektronický řídící systém automobilu (ETACS).
V nabídce je čtveřice motorů s výkony od 140 do 170 koní – nový je turbodiesel od koncernu PSA Peugeot-Citroën – 2,2 litrový agregát s výkonem 156 koní a 380 Nm točivého momentu.
Inovovaný Outlander má společné díly s Peugeotem 4007 a Citroënem C-Crosser. Cena Outlanderu začíná na částce 491 513 korun (dvoulitrový benzínový motor s pohonem pouze přední nápravy), v ceně je solidní základní výbava, pětiletá záruka a zimní obutí „zdarma“. Nejlevnější verze 4x4 s dvoulitrovým benzínovým motorem a šestistupňovou manuální převodovkou přijde na 613 661 korun.