Hlavní obsah

První jízda s novým Peugeotem 208: Malé auto nikdy nepůsobilo luxusněji

Novinky, laz

Peugeot se u malého městského vozu odvázal tak, jako nikdy předtím. Odvahu byste z nové 208 mohli přímo ždímat, přitom ale zaujme nejenom tím, že je tak zvláštní. Po prvním svezení naopak tvrdím, že komplexně se jedná o nejhodnotnější volbu v segmentu B.

Foto: Peugeot

První jízda s novým Peugeotem 208

Článek

Peugeot se v segmentu malých vozů vždy činil. Především modely 205 a 206 jsou pro svou dobu přímo ikonické. Číslovky se zastavily, a tak po odcházející generaci 208 je tu podobně jako třeba u 308 či 508 znovu auto s osmičkou na konci.

Šavlozubec vás vystřelí o kategorie výš

Nová 208 přichází na zcela nové kompaktní modulární platformě, na které stojí už DS 3 Crossback. Ve srovnání s předchůdcem je nepatrně kratší, avšak širší a nižší.

Neuvěřitelně dynamický vzhled dodává světelná technika vpředu. Typický šavlozubý světelný podpis se přenesl ve vyšších výbavách i na tohoto prcka a s tím, jak jsou zuby ještě zopakovány ve full-LED světlometech, na první pohled nemůžu uvěřit tomu, že přede mnou stojí mainstreamový malý hatchback.

Peugeot hlásí návrat do Le Mans. Jde o dalšího zástupce nové kategorie

AutoMoto

Stejná slova mě napadají nejen když auto se spojenými zadními svítilnami a výraznými koly, na kterých tak sebevědomě stojí, obcházím, ale taky když si sedám dovnitř.

Minulá 208 přišla s konceptem i-Cockpit. Tedy s nově pojatým interiérem s malinkým volantem a kapličkou přístrojů nad ním. Nová generace přichází s 3D verzí téhož. Ona třetí dimenze spočívá v tom, že před hlubokou přístrojovou deskou ve vyšších verzích výbavy najdete druhé sklíčko, na které se promítají jiné informace. Ve výsledku se vám tak zdá, že například údaje o spotřebě či šipka navigace levitují ve vzduchu.

Foto: Peugeot

Přístrojový štít nabízí skutečný 3D efekt.

Celá tato grafika působí neskutečně efektně a moderně, až natolik, že by se přesně v tomto provedení mohla objevit ve voze jakékoli cenové kategorie a i tam by udělala parádu a vzbudila zájem posádky.

A to upozorňuji, že stále sedíme ve voze s cenovkou přibližně od 300 tisíc do půl milionu. Připomenu to rád i ve vztahu k materiálům a celkové atmosféře uvnitř.

Projížďka s Peugeoty 504: Opomíjená legenda

AutoMoto

Jste totiž obklopeni dobrými materiály, ambientním osvětlením, infotainment má skvělou grafiku a široký displej. Je neuvěřitelné, do jakých detailů je vnitřek propracován. Jistě, mluvím o nejvyšších stupních výbavy, na druhou stranu něco takového může konkurence jen závidět ve výbavách jakýchkoli.

Nadšený a komfortní zároveň

Pak je tu jízda. S novou platformou si konstruktéři mohli dovolit lepší naladění. Vždyť je lehčí, používá modernější postupy svařování a lepení... Však to znáte. Na 208 je to opravdu znát. První kruhový objezd vám okamžitě vykouzlí úsměv na tváři - auto jde krásně ochotně za předními koly, díky malému volantu a strmému převodu řízení si tak připadáte skoro jako v ostrém hatchbacku.

Foto: Peugeot

První jízda s novým Peugeotem 208

Už z prvních kilometrů strávených za volantem jde poznat, jaká sranda s novinkou bude. Okamžitě jsem s autem sžil ale také jsem měl obavy, co na to komfortní stránka. Peugeot 208 si totiž v zatáčce poklekne jen minimálně a celkově působí naladění podvozku sice velmi jistě, ale zároveň tuze.

Jenže ani na sedmnáctipalcových discích podvozek netluče. Naopak působí komfortně a dospěle jako auto o třídu výš. Je znát, že se opírá do tužších základů karoserie. Stejně tak zaujme odhlučnění jak podvozku, tak aerodynamiky a motoru.

Rus si doma vyrobil terénní pneumatiky. Fungovaly úžasně

AutoMoto

Motorová nabídka se skládá ze známých zážehových tříválců PureTech o zdvihovém objemu 1,2 litru od 75 do 130 koní, v nabídce je i dieselová patnáctistovka o sto koních. Já vyzkoušel vrchol benzinové nabídky. Zmíněných 130 kobyl dává autu velmi slušnou dynamiku, spojení s osmistupňovou samočinnou převodovkou je bez výhrad. Motor je krásně utlumený a dokresluje tak celkový charakter auta.

Závěr

Jednu věc s dovolením prozradím dopředu. Na konec roku chystáme shrnutí nejlepších aut, která jsme v roce 2019 řídili. Já jsem svůj výběr už pár týdnů měl celkem pevně rozhodnutý, jenže nyní se mi tam vměstnala právě 208.

Konečný verdikt si jako každé auto zaslouží až po klasickém podrobnějším týdenním testu, nicméně už nyní můžu po první zkušenosti říci, že mě novinka vážně zaujala svým neokoukaným designem, neskutečně luxusně působícím interiérem a jízdními vlastnostmi. Nová 208 je dospělák, jenže je i přesně tak hravá, jak od městského vozu chcete.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám