Článek
Je třeba pochválit Audi za to, že použilo klasickou plátěnou střechu a ne kovovou jako většina konkurentů. Látková střecha je skladnější, lépe na autě vypadá (především při pohledu zezadu) a má podobné vlastnosti jako její plechoví konkurenti. Asi jedinou nevýhodou je možnost rozříznout plátěnou střechu nožem, ale pokud se bude chtít zloděj vloupat do jakéhokoliv kabria, má mnohem více možností než jenom použít nůž na koberce.
A5 Cabriolet jsem zkoušel na rozbitých silničkách v okolí Konopiště. A nutno dodat, že podvozek fungoval, auto nabízelo dostatek komfortu, ale v zatáčkách se nenaklánělo a rovněž torzní tuhost byla při stažené střeše velmi dobrá. Samozřejmě, krátká zhruba dvacetikilometrová projížďka neprozradí o zkoušeném autě první a poslední, nicméně podvozek opravdu funguje.
Skvělou vychytávkou jsou výdechy klimatizace přímo za krkem, kam si můžete nechat foukat teplý vzduch. Interiéry Audi umí dobře – středový panel je přehledný a dobře zpracovaný. Také k šestistupňové manuální převodovce nelze mít výhrad – řadit se dá rychle a přesná kulisa rovněž klade vhodný odpor. Problém představuje elektronický posilovač – řízení je bez citu a při vyšších rychlostech netuhne.
Zkoušený dvoulitrový přeplňovaný motor (155 kW / 210 k) nabízí dostatek pružnosti a k charakteru A5 Cabrio se určitě hodí. Škoda jen, že je výfuk tak utlumený, mohl by se z něj přeci jen nést poněkud líbivější zvuk. V nabídce je dále šestiválcový 3,2 FSI a třílitrový turbodiesel, oba silnější motory jsou dodávány s pohonem obou náprav.
Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSI přijde na 1 209 300, 3.2 FSI stojí 1 378 600 a za 3.0 TDI si české zastoupení Audi účtuje 1 508 100 korun.