Článek
S novou verzí Superbu jsme ujeli na točitých lombradských silničkách i přilehlých dálnicích zhruba 250 kilometrů, na nějaké obšírné soudy je tedy ještě brzy. První dojmy z mladoboleslavské novinky jsou nicméně zřetelné už nyní.
Předně – tohle auto vypadá mnohem lépe při setkání „naživo“ – pokud vám zadní část na fotografiích evokuje Octavii Combi, pak stačí jedno setkání a uvidíte, že Superb působí jako elegantní, výrazné, i když poněkud konzervativní kombi střední třídy. Není sice tak hezké jako kupříkladu Alfa Romeo 159, ovšem design rozhodně neurazí. Názor na vzhled Superbu Combi si nicméně musí udělat každý sám.
Škoda Superb Combi dostala bezklíčkové startování i vypínání motoru.
FOTO: Martin Žemlička
FOTO: Martin Žemlička
Za volant se vejdou i řidiči nekonfekčních postav – díky bohatým možnostem nastavení nebudou mít problém jak menší, tak i vyšší jedinci. Nedostatkem je ovšem málo místa pro obě kolena – zleva vás utlačuje loketní opěrka, zprava výstupek středové konzole. Jinak je pracoviště řidiče téměř bez chyby, stejně jako u liftbacku – přístroje jsou dobře čitelné, ovládání jednotlivých prvků je dostatečně intuitivní.
Prostornost pro posádku je velmi dobrá, vzadu je nadprůměrně prostoru pro nohy cestujících, to samé se ovšem nedá říct o místu v příčném směru – zde je nabízená prostornost pouze průměrná, nicméně i tak patří Superb ve střední třídě k nejprostornějším vozům.
Škoda Superb Combi má 633 litrů velký zavazadelník.
FOTO: Martin Žemlička
Motory pro Superb Combi | |||||
---|---|---|---|---|---|
1,4 TSI | 92 kW | 200 Nm | 10,6 s | 199 km/h | 6,9 l /100 km |
1,8 TSI | 118 kW | 250 Nm | 8,7 s | 218 km/h | 7,3 l/100 km |
3,6 FSI | 191 kW | 350 Nm | 6,6 s | 247 km/h | 10,2 l /100km |
2,0 TDI PD | 103 kW | 320 Nm | 10,3 s | 205 km/h | 6,1 l/100 km |
2,0 TDI CR | 125 kW | 350 Nm | 8,9 s | 220 km/h | 5,9 l/100 km |
Dobře naladěný podvozek
O zavazadlovém prostoru již padlo mnoho slov, papírově patří ve střední třídě k největším a první místo mu patří i mezi koncernovými vozy VW - 633 litrů v základním uspořádání je skvělá hodnota, zavazadelník má navíc velký vstupní otvor a nízkou nákladovou hranu (600 mm od vozovky). Po sklopení zadních sedaček vznikne v kufru „díra“ o velikosti neméně úctyhodných 1865 litrů. Nevznikne sice rovná plocha, protože sklopené zadní sedačky vytvoří malý hrb, nicméně po složení kupodivu nepříliš robustních sedáků v případě potřeby rovnou plochu „vykouzlíte“, chce to jen patnáct dvacet vteřin navíc.
Škoda Superb Combi
FOTO: Martin Žemlička
Neoriginálním, nicméně chytrým řešením je vyjímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru, jež má světelnou výdrž 24 hodin.
Podvozek nového vozu Superb Combi vychází z podvozku výchozího Superbu, kvůli vyšší celkové hmotnosti je u podvozku verze kombi nápravnice zadní nápravy přichycena pomocí silentbloků. Podvozek se na kvalitních italských silnicích choval dotatečně komfortně, nepříjemnými rázy se projevoval u občasných větších děr na silnici.
V zatáčkách „seděl“ Superb Combi s dostatečnou jistotou a choval se předvídatelně. Neřekli bychom, že jde o sportovně naladěné auto, nicméně jistá živost Superbu v rychle projížděných vlásenkách ani táhlých zatáčkách nechyběla. Naladění podvozku je celkově dobrým kompromisem mezi agilitou a komfortem.
Elektrické zavírání pátých dveří je za příplatek.
FOTO: Martin Žemlička
Námi zkoušené vozidlo mělo automatickou šestistupňovou převodovku DSG. Na dálnici pracovala skvěle, v horských serpentinách a občas i při rychlé jízdě řadila zbytečně pozdě. Více se podle nás tato jinak špičková dvouspojková převovodka hodí k benzínovým motorům, které mají větší rozsah využitelných otáček, pro turbodieselový agregát se v případě, že se rádi svezete svižněji, přeci jen více hodí klasická manuální převodovka.
Více o novém Superbu Combi řekne až klasický redakční test na českých silnicích, nicméně první dojem z vozu je až na drobnosti velmi dobrý. Dalo se to ostatně čekat.
Poprvé bezklíčové odemykání i elektrické dveře |
---|
Poprvé bude možno vybavit vůz značky Škoda systémem KESSY pro bezklíčové odemykání / zamykání a startování. Vysílač impulsů v těle klíče přitom komunikuje s řídicí jednotkou ve voze a při dotyku kliky odemkne zámek dveří. Vůz je možné také zamknout bez použití klíče nebo dálkového ovládání centrálního zamykání. Dveře se zamknou stisknutím tlačítka na vnější klice. Motor se startuje a zhasíná pomocí tlačítka, umístěného vpravo na sloupku volantu. Pro nastartování je k tomu nutné u vozů s ručně řazenou převodovkou sešlápnout pedál spojky nebo u vozů s automatickou převodovkou brzdový pedál. |
Dalším zajímavým prvkem nového Superbu Combi jsou příplatkové, elektricky ovládané páté dveře. S těmi je vždy dodáván také automatický roletový kryt zavazadlového prostoru, který je jinak dostupný na přání. Při otevření pátých dveří se roletový kryt automaticky odsune do střední polohy, a uvolní tak větší plochu pro manipulaci se zavazadly. |