Článek
Změny na vzhledu jsou patrné především při pohledu zepředu – modernizovaný Ranger vypadá díky jiným světlometům a přední masce uhlazeněji. Na výběr jsou i nové barevné kombinace, celkem deset barev karoserie, přičemž pět je nových.
Všechna nabízená provedení nového Rangeru jsou standardně vybavena elektrickým stahováním oken, elektrickým ovládáním vnějších zpětných zrcátek a CD přehrávačem s podporou MP3.
Ford Ranger se dodává se třemi typy kabiny – jako dvoumístné auto s největší nákladovou plochou, se dvěma dveřmi (a zadními sedačkami) nebo jako tzv. Double Cab, kam se vejde až pět cestujících.
Na silnici se chová Ranger podobně, ne-li stejně jako minulá generace tohoto off-roadu. Nabízený komfort odpružení působil solidním dojmem, i když těžko soudit podle skotských silnic s kvalitním povrchem. V zatáčkách je znát vyšší těžiště, pohotovostní hmotnost i velikost, notabene, pokud máte korbu naloženou. Zaměření na jízdu v terénu je nicméně evidentní a plně pochopitelné – tohle je užitkové auto do těžšího terénu, žádné nafintěné SUV.
Terénní část byla velmi krátká, šlo o zhruba kilometr dlouhý okruh ve středně těžkém terénu. Ranger si, dle předpokladů, poradil se všemi nástrahami v podobě půl metru hlubokého potoka, jehož dno bylo poseto velkými kameny, ostrým stoupáním a klesáním a v neposlední řadě i zabahněným korytem. Při jízdě bylo jasné, že limity Rangeru jsou mnohem dále.
V terénu stačilo zařadit první rychlostní stupeň, pustit spojku a zbytek nechat na autu, které se poslušně sunulo z kopců a brodilo řekou (motor je nastaven tak, aby nezhasl, i když nepřidáváte plyn, auto se sune vpřed konstantní rychlostí).
Samozřejmě nechybí ani redukce převodovky (pětistupňové, manuální) pro jízdu v těžkém terénu, na běžných silnicích lze přepnout z pohonu 4x4 na 4x2, kdy je poháněná pouze zadní náprava.
K dispozici jsou dva turbodieselové motory se vstřikováním common-rail – 2,5 litrový (143 k a 330 Nm) a třílitrový čtyřválec s výkonem 156 koní a 380 Nm točivého momentu.
Modernizovaný Ford Ranger se změnil jenom nepatrně, ale to není výtka – protože nebyl důvod. Stále je to nástroj pro převážení nákladu, jehož pracovní prostředí se může nacházet mimo běžné silnice.