Článek
Karoserie vozu je proti studii výrazně jiná. Třídveřový sportovní vůz na vysokém podvozku s ohromnými koly to skutečně není. Sériový Opel Antara je mnohem civilnější a chtělo by se říci, že je až škoda některých pěkných detailů ze studie. Pětidvéřová karoserie se nyní více podobá sesterskému modelu Chevrolet Captiva. Nebojte se však - není to tradiční výměna designu s vyměněným logem na chladiči. Antara má svůj vlastní design.
SUV jako z učebnice
K charakteristickým rysům nového modelu patří především vysoká světlá výška, velká kola a robustní ochranné prvky karoserie kompaktních rozměrů (délka x šířka x výška: 4,57 x 1,85 x 1,70 m). Vnitřní prostor Antary připomíná svým pojetím a zpracováním elegantní více sedan střední třídy, ale na to jsme už dnes u neterénních SUV zvyklí.
Tři motory
Po uvedení na trh budou pro nový Opel Antara připraveny tři napříč montované motory, přičemž ve všech případech jde o agregáty se čtyřventilovou technikou rozvodu. Na samém vrcholu nabídky motorů stojí zážehový vidlicový šestiválec, technicky velmi blízký šestiválcovému motoru modelů Vectra a Signum. Motor V6 modelu Antara, který dává ze svého objemu 3,2 l výkon 165 kW, je propojený s automatickou převodovkou s funkcí ActiveSelect.
Marketingoví odborníci automobilky Opel předpokládají, že největší zájem bude o modely poháněné dvoulitrovým turbodieselem "common-rail" o výkonu 110 kW. Tento motor je standardně propojený s manuální pětistupňovou převodovkou, alternativou ovšem je i stejná automatická převodovka, jako v případě motoru 3.2 V6. Základní pohonnou jednotkou řady Antara bude zážehový čtyřválec 2,4 l (104 kW).
Standardně pohon všech kol
"Inteligentní" systém aktivního pohon všech kol modelu Antara kombinuje výhody koncepce s poháněnými koly přední nápravy, tedy především směrovou stabilitu při akceleraci a dobrou jízdní dynamiku, s výhodami, které přináší stálý pohon všech čtyř kol. Do pohonného systému je zařazený elektronicky řízený elektro-hydraulický diferenciál, který za každé situace garantuje optimální rozdělování točivého momentu mezi kola přední a zadní nápravy.
Slušná výbava
Systém pohonu je koordinovaný s protiblokovacím systémem brzd ABS a elektronickým stabilizačním systémem ESP, které zvyšují míru aktivní bezpečnosti jízdy.
K dalším standardním prvkům modelů Antara patří mj. hydraulický brzdový asistent HBA (Hydraulic Brake Assist), systém aktivní ochrany proti převrácení ARP (Active Rollover Protection) a také zařízení pro bezpečné sjíždění svahů DCS (Descent Control System). Na přání se dodává i systém stabilizace přívěsu TSA (Trailer Stabilization Assist).
Antara má vpředu nezávislé zavěšení McPherson, zadní kola jsou uchycena čtyřprvkovými závěsy. Na všech kolech najdeme kotoučové brzdy u všech motorových verzí.
Anketa
SUV nebo Crossover?
SUV je zkratka pro Sport Utility Vehicles, tedy sportovně užitková vozidla. Tímto názvem se označují automobily, které sice vypadají jako terénní vozy, ale náročnější podmínky nezvládají. Jejich domovem je spíš nekvalitní silnice a maximálně vyjeté koleje na "polňačce". Crossovery jdou ještě dál - jedná se o model zapadající mezi různé kategorie - většinou mezi SUV a rodinné kombi či MPV. Jejich provoz mimo silnice není zrovna ideální, a tak jsou k vidění jen na silnicích.