Článek
„První český hybridní vůz“ přijde přesně na 839 990 korun. Koupit lze pouze v nejvyšší výbavě Style. V nabídce je osmistupňová automatická převodovka, a dokonce i šestistupňová přímo řazená, což je mezi hybridními vozy neobvyklé.
Hybridní tucson pohání kombinace s dvoulitrovým naftovým motorem, který spolupracuje s 12kW elektromotorem. K ukládání energie slouží lithium-iontové akumulátory o skromné kapacitě 0,8 kWh.
Čistě na elektřinu jet neumí
Dvoulitrový (1995 ccm) motor má největší výkon 136 kW (185 k) při 4000 otáčkách, točivý moment vrcholí na hodnotě 400 Nm v rozmezí 1750 až 2750 otáček. Hybridní provedení se s oběma typy převodovek rozjede na 201 km/h, zrychlení 0–100 km/h je otázkou 9,9 s, respektive 9,5 sekundy v případě automatické převodovky. Důležité údaje o hmotnosti vozu a spotřebě paliva zatím Hyundai neuvedl.
Automobil používá 48V palubní síť a čistě na elektřinu neujede ani metr, druhý motor pomáhá při startování, stání na místě či při akceleraci coby podpora spalovací jednotky. Akumulátory se nedobíjejí z běžné elektrické sítě jako u plug-in hybridů, energie se doplňuje rekuperací při brždění.
Mild hybridní technologie pracuje s napětím 48 voltů, kvůli tomu je zesílená podlaha pro uložení masivnější baterie a robustnější jsou i kabelové svazky. Palivová nádrž se zmenšila o čtyři litry.
Korejská automobilka oznámila, že do roku 2025 hodlá prodávat celkem 12 hybridních modelů (8 hybridních a 4 plug-in hybridních), dále pět elektromobilů a jeden vodíkový automobil.