Hlavní obsah

První hříšník bez speciálního řidičáku na supersporty na sebe v Austrálii upozornil sám

Jižní Austrálie vyžaduje od řidičů supersportů jiné řidičské oprávnění než od řidičů běžných aut, a to s platností od 1. prosince. Hned ten den ráno přitom policie nachytala prvního provinilce, který správné oprávnění neměl.

Foto: Lamborghini

Lamborghini Huracán STO SC 10° Anniversario (ilustrační foto)

Článek

Nejmenovaný řidič Lamborghini Huracán STO, který neměl k řízení vozu patřičné oprávnění, na sebe přitom upozornil sám - neměl totiž ani registrační značku.

Nové oprávnění, označené písmenem U, je třeba k řízení vozidel vážících méně než 4,5 tuny (do této hmotnosti stačí v Austrálii základní řidičák, jako u nás skupiny B) s poměrem výkonu k hmotnosti přesahujícím 276 kW na tunu. Pravidlo vzniklo v reakci na nehodu, při níž patnáctiletý chodec zemřel po střetu s Lamborghini Huracán.

První pokuta na sebe nenechala dlouho čekat. Třiašedesátiletému řidiči byl vystaven příkaz k zaplacení pokuty za řízení bez oprávnění pro danou kategorii vozidel. Přesná výše pokuty není známa, maximální sazba za první takovýto prohřešek však činí 2500 australských dolarů (38 tisíc korun).

Australané chtějí speciální řidičáky na výkonná auta

AutoMoto

Řidič na sebe přitom upozornil sám - jel bez registrační značky. Kvůli tomu si ho policisté všimli. Pokud by řidič značku normálně měl, dost možná by nebyl vůbec zastaven.

Získání oprávnění „U“ pro takzvané „ultra vysoce výkonné vozidlo“ je přitom poměrně jednoduché - stačí absolvovat online kurz v délce přibližně 45 minut a ceně 40 AUD (608 Kč) a následně složit test.

Policie Jižní Austrálie uvádí, že kurz má řidiče naučit bezpečnému ovládání takto výkonných vozů a seznámit je s riziky spojenými s jejich řízením, včetně důležitých funkcí jako elektronická stabilizace, automatické nouzové brzdění a další asistenční systémy.

Speciální řidičák není jediným novým pravidlem, které úřady Jižní Austrálie vzhledem k supersportům prosazují. Jejich řidiči mohou být pokutováni až 5000 australskými dolary (76 tisíc korun), pokud vypnou autonomní nouzové brzdění, elektronickou stabilizaci nebo kontrolu trakce.

Úpravce ždíme z dvanáctiválce Lamborghini přes dva tisíce koní

Tuning

Výběr článků

Načítám