Článek
Jak ve středu informovala automobilka, vozy budou mít na výběr dvě pohonné jednotky, zážehovou o objemu 1,0 l a vznětovou čtrnáctistovku. Vozy jsou na první pohled stejné velikosti. Přesto se však liší v milimetrových položkách.
AUTA Z KOLINA | Příloha ve flashi |
Jak již na autosalónu v Paříži pro Právo uvedl generální ředitel Citroënu Claude Satinet, cena nových kolínských aut by se měla pohybovat mezi 7500 až 8000 euro. (Pozn. redakce při současném kursu 232 250 až 248 000 Kč). [celá zpráva] Kromě pětidveřových variant se v Kolíně podle Satineta budou vyrábět i třídveřové.
Značka | Délka | Šířka | Výška |
Peugeot 107 | 3 428 mm | 1 630 mm | 1 470 mm |
Toyota Aygo | 3 405 mm | 1 615 mm | 1 465 mm |
Citroën C1 | 3 429 mm | 1 630 mm | 1 470 mm |
Designově se malé vozy z Kolína snaží dodržet image mateřských automobilek. Nejlépe z tohoto pohledu vychází Toyota Aygo. Peugeot 107 a Citroën C1 jsou vzhledově velmi podobné, alespoň co se týká pohledu na fotografii. "Peugeot i Citroën si zachovávají svou tvář. Například přední a zadní svítilny jsou odlišné, i když se to z tohoto pohledu tak nejeví," řekla Novinkám mluvčí Citroënu ČR Martina Bedrnová.
Ve městě jako doma
Z praktického hlediska by však francouzské vozy měly mít výhodu při nastupování pasažérů dozadu. Oproti Toyotě totiž zadní dveře u 107 a C1 tvoří zároveň blatník zadních kol, zatímco u japonského vozu jsou dveře klasicky vykrojené.
Čtyřmístná auta z Kolína se díky svým kompaktním rozměrům budou cítit doma především v přeplněných ulicích měst. Tomu odpovídá i spotřeba motorů. Vznětová čtrnáctistovka, kterou mají ve výbavě rovněž Peugeot 206 a 307, spotřebuje ve městě 5,5 l nafty na 100 km. V případě kolínských aut může být apetit motoru o výkonu 50 kW při 4000 ot.min. a maximálním točivém momentu 150 Nm při 1750 ot.min. (160 Nm při 2000 ot.min. u Peugeotu 307) ještě o něco nižší.
Motor | 1,0 | 1,4 HDI |
Typ | zážehový | vznětový |
Objem ccm | 998 | 1398 |
Výkon kW/ot.min. | 48/600 | 50/4000 |
Max.toč.moment Nm/ot.min. | 90/4100 | 150/1750 |
Benzínový čtyřválec 1,0 z produkce Toyoty, který pohání například model Yaris, si ve městě řekne o 6,8 litru na 100 km. Jednotka disponuje výkonem 48 kW při 6000 ot.min. a maximálním točivým momentem 90 Nm při 4100 ot.min.