Článek
Nošovická automobilka má další úkol. Do Slezska se přesune část produkce elektrické varianty modelu Kona, kompaktního SUV. Dosud se vyráběl jen v Jižní Koreji.
Kona Electric vychází z modelu se spalovacím motorem, který v Nošovicích vznikat nebude. V nabídce je ve dvou variantách.
Ta slabší s akční cenou od 899 990 korun má v podlaze akumulátory s kapacitou 39,2 kWh, které nabídnou certifikovaný dojezd 300 km.
Silnější verze s kapacitou 64 kWh pak zvládne ujet na jedno nabití až 470 km. První přitom pohání elektromotor s výkonem 88 kW a točivým momentem 395 Nm. Silnější má výkon 150 kW.
Automobilka se zkratkou HMMC (Hyundai Motor Manufacturing Czech) je jediným výrobním závodem značky v Evropské unii. Zaměstnává zhruba 3300 lidí a dalších 8700 zaměstnanců pracuje u jejích subdodavatelů.
V roce 2018 automobilka vytvořila zisk 7,22 miliardy korun (o 531 milionů vyšší než v roce 2017) a tržby 129,26 miliardy korun (o 7,4 miliardy nižší).
V současné době se v Nošovicích vyrábí typ Hyundai Tucson a pět verzí modelu Hyundai i30. Vozy se vyvážejí do 69 zemí, nejvíc do Německa, Velké Británie, Ruska, Španělska a Itálie, tuzemský trh tvoří přibližně čtyřprocentní podíl.
V letošním roce dodá Hyundai evropským zákazníkům více než 80 tisíc kusů vozidel s nulovými emisemi, přičemž se bude jednat o vozy Kona Electric, Ioniq Electric a typ Nexo poháněný vodíkovým palivovým článkem.

Hyundai Kona Electric.
Podle Barvíka se dá při tomto vývoji očekávat, že v roce 2020 se tak firma stane největším dodavatelem vozů s nulovými emisemi v Evropě.
„Nasloucháme zákazníkům a učinili jsme toto rozhodnutí, abychom uspokojili rostoucí poptávku po našich elektrických vozidlech. Se stále rostoucím počtem lidí, kteří se zajímají o dopad výběru svého vozu na životní prostředí, vidíme na evropském trhu obrovský potenciál pro elektromobily,“ řekl k zavedení výroby Kony Electric v Nošovicích Dong Woo Choi, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Europe.