Článek
Škoda právě dnes, 23. května, oficiálně vykročila na cestu elektromobility. V Bratislavě u příležitosti mistrovství světa v hokeji uvádí zkratku iV, která označuje elektrifikované modely. Krom faceliftovaného plug-in hybridního Superbu se jedná také o Citigo. V příštím roce budou následovat dva další elektromobily, tentokrát již čistě postavené za tímto účelem.
Čtěte více o novinkách Škody | |
---|---|
Nový Superb poprvé v chalupářské verzi, Scout má nejen vyšší světlou výšku | |
Nová Škoda Superb odhalena, vůbec poprvé jezdí i na elektřinu |
Elektrické Citigo iV je blízkým příbuzným Volkswagenu e-Up!. Nabízeno bude jen v pětidveřové variantě. I když se od standardní verze se spalovacím motorem vizuálně příliš neliší, bezemisní Citigo poznáte například podle masky chladiče v barvě laku vozu či zpětný zrcátek s integrovanými směrovkami. Uvnitř je pak jiná palubní deska.
Na přední kola u verze iV putuje 61 kilowattů od elektromotoru, který má rovněž 210 newtonmetrů. Pružné zrychlení z 60 na 100 km/h tak zvládá za 7,6 s, zrychlení z 0 na 100 km/h činí 12,5 s. Maximální rychlost činí 130 km/h.
Baterie je kompaktní
Zdrojem energie je lithium iontová baterie o kapacitě 36,8 kWh, respektive 60 Ah. Akumulátor umístěný v podlaze vozu má rozměry 1,1×1,7 m a výšku pouhých 0,3 m. Baterie se skládá ze 168 článků a umožňuje dojezd 265 km dle režimu WLTP.
Po vyčerpání elektrické energie lze baterii dobít pomocí kombinovaného nabíjecího systému (CCS) u rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud o výkonu 40 kW na 80 % kapacity za 1 hodinu. U wallboxu na střídavý proud o výkonu 7,2 kW trvá dobíjení na 80 % kapacity 4 hodiny 8 minut, u domácí dobíjecí stanice o výkonu 2,3 kW trvá dobíjení 12 hodin 37 minut.
Sériová výroba bude zahájena v druhé polovině letošního roku, prodej očekávejme na začátku příštího roku. Elektrovozy za neupřesněnou cenu budou vždy ve výbavě Style, tedy té nejvyšší. Spalovací verze modelu Citigo již byla na začátku roku vyřazena z prodeje.