Článek
Citigoe iV, který Škoda představila už loni v květnu, byl prvním vozem značky s čistě bateriovým elektrickým pohonem. Pokud nepočítáme koncepty či například experimentální Favorit Eltra. Vůz dostal Škodu na první příčku mezi nejprodávanějšími značkami elektromobilů v tuzemsku; poté následovaly Tesla a Hyundai.
První svezení s elektrickými škodovkami: Jedna do města, druhá i na cestování
Pětidveřový, lokálně bezemisní městský vůz disponuje lithium-iontovou baterií o kapacitě 32,2 kWh, která napájí motor o výkonu 61 kW a umožňuje za podmínek, blízkých běžné praxi, dojezd až 260 kilometrů.
Z informací automobilky letos v září vyplynulo, že Škoda elektromobil Citigoe iV vyprodala. Dodávat již objednané vozy bude do příštího roku, kdy bude výroba modelu ukončena. Zcela nový elektrický vůz Enyaq iV postavený na koncernové elektrické platformě MEB, pak automobilka představila na začátku září.
Nová Škoda Enyaq detailně. V základu za milion
Nabídku aut s elektromotorem doplňují plug-in hybridy Superb a Octavia. Baterie těchto aut, která mají vedle elektromotoru i běžný spalovací motor, lze dobíjet z externího zdroje.
„Předpokládáme, že obliba elektrifikovaných vozů nadále poroste. Počítáme, že k tomu zásadní měrou přispějí plug-in hybridní technologie v modelech Octavia iV a Superb iV a nedávno představený model Enyaq iV. V modelu Octavia dnes nabízíme nejširší portfolio agregátů všech dob,“ uvedl v září k ukončení prodeje Citigoe iV ředitel českého zastoupení Jiří Maláček.
Elektromobily podle mnohých představují budoucnost automobilového průmyslu. Mezi jejich hlavní výhody patří levnější a ekologičtější provoz, jednodušší motor i úspora v oblasti servisu a údržby. Automobilky k produkci elektromobilů nutí především zpřísňující se požadavky EU na emise CO2, které už nelze splnit výrobou konvenčních aut.