Hlavní obsah

První elektrický Range Rover už obstál i v pouštním testu

Po testování v arktických podmínkách absolvuje prototyp prvního elektrického vozu Range Rover testy v extrémně horkém a prašném prostředí Spojených arabských emirátů. Testování je zaměřeno na teplotní management i systém pohonu všech kol.

Foto: Land Rover

Range Rover Electric

Článek

Značka Range Rover, spadající pod Land Rover, dál pokračuje ve vývoji a testování svého prvního čistě elektrického vozu, který začátkem letošního roku absolvoval testy v extrémně mrazivém počasí za polárním kruhem. Nyní se značka pochlubila testováním prototypu v extrémně prašném a horkém prostředí Spojených arabských emirátů.

V místech, kde teploty dosahují až 50 °C a vlhkost 90 procent, se automobilka zaměřila na testování systému inteligentního teplotního managementu. Ten musí zajistit nejen příjemně chladné prostředí v kabině, ale také optimální teplotu baterií, což představuje výzvu pro všechny elektrické vozy.

Podle tiskové zprávy přitom prototyp označovaný jako Range Rover Electric vykazoval působivou efektivitu, která by měla zajistit spolehlivé výkony i při jízdě v terénu, optimální dojezd a dlouhou životnost baterie.

Elektrický Range Rover se poprvé ukázal při finálním testování

AutoMoto

V jemném písku automobilka také testovala sofistikovaný pohon všech kol s funkcí Torque Management, která kontroluje jednotlivé elektromotory a na prokluz kola dokáže reagovat během jedné milisekundy, zatímco starší systémy potřebovaly kolem 100 milisekund.

Právě rychlost reakce může hrát zásadní roli při jízdě na povrchu, jako je pouštní písek. Svou roli ale hraje i optimalizované rozložení hmotnosti v kombinaci se správným naladěním podvozku a téměř okamžitý nástup maximálního točivého momentu.

Podobně jako všechny ostatní vozy Range Rover, také elektrický prototyp musel zdolat 91,5 metru vysokou přírodní písečnou dunu „Big Red“ v poušti Sharjah’s Al Badayer bez náznaku ztráty výkonu či schopností. Zkoušku měl přitom zvládnout bez zaváhání.

Společnost zatím nezveřejnila žádné bližší informace o technice vozu, základem by však měla zůstat platforma MLA, doplněná o 800V elektrickou architekturu. Výkon vozu by se měl podle očekávání pohybovat na úrovni modelů s motorem V8, tedy zhruba kolem 500 koní. Představení vozu se očekává v příštím roce.

Test Range Roveru Evoque po modernizaci: Opravdový luxus v kompaktním balení

Testy

Výběr článků

Načítám