Článek
Model se jmenuje XC40 Recharge a od standardních vozů se spalovacím motorem se takřka neliší. Poznáte ho pouze podle jiné masky chladiče.
Jenže to, co je pod kapotou, je úplně nové. Konkrétně je pod přední kapotou velké prázdno. Je tu totiž nový zavazadelník. Absence spalovacího motoru uvolnila prostor, který tedy mohou využít cestující.
Nejdůležitější bezpečnostní vynález v historii automobilu slaví 60 let
Kousek vedle ale jsou už technicky zajímavé novinky. Obě nápravy totiž pohánějí elektromotory s celkovým výkonem 304 kW (413 koní). To je porce výkonu, kterou bychom čekali u mnohem většího auta. Točivý moment 660 N.m pak má silný podíl na zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,9 s.
Automobil má v sobě akumulátory o kapacitě 78 kWh, z toho reálně využitelných je 75 kWh. Volvo bohužel neupřesnilo dobu a sílu maximálního nabíjení, víme jen, že na 80 % kapacity by v nějakém módu měl být automobil nabit za 40 minut.
Interiér se prakticky nezměnil, až na centrální displej. Ten má nový software a vlastně kompletně jede na Androidu, takže si bude rozumět s mnohými nástroji, které mají dnes lidi ve svých mobilech.
Recharge se bude nabízet zkraje roku 2020. Cenu zatím neznáme. Volvo bude toto elektrické auto postupně doplňovat dalšími elektrickými modely. Podle plánů by měl přijít vždy jeden model ročně. Postupně se změní proporce elektromobil / hybridní vozy na 50:50.