Článek
Inženýři a testovací jezdci BMW Group se do Švédska vydali s novou elektrickou limuzínou BMW i7 zjistit, jak fungují systémy pohonu a podvozku. Zároveň se ve městě Arjeplong testuje i jízdní dynamika.
BMW představilo plug-in hybridní Concept XM, má osmiválec a tisíc newtonmetrů
BMW slibuje, že i díky testům v drsném mrazu jen pár kilometrů od severního polárního kruhu zajistí to, aby komponenty podvozku, řízení a brzdové soustavy spolupracovaly na úrovni sportovního vozidla, ale zároveň si zachovaly patřičný jízdní komfort.
Testování prototypů probíhá na zasněžených silnicích, polních cestách, ale také na zamrzlých jezerech, kde je nízký koeficient tření a dá se dobře vyzkoušet třeba stabilizační systém DSC. Dobře se zde konfiguruje také nastavení zavěšení kol, tlumičů a jiných prvků pro ideální jízdní režimy.
Nové BMW řady 7 už trénuje v Zeleném pekle
S novou limuzínou na elektřinu i7 BMW i nadále pokračuje v plynulém přechodu vstříc elektromobilitě. Zatím není jasné, jaké přesné technické parametry bude vůz mít, ale BMW v rámci tohoto modelu hovoří o velkém pokroku. Vzhledem k dokončování testů by vůz mohl být představen někdy v průběhu roku 2022.
Podle zákulisních informací by měl elektromobil dorazit jako alternativa ke klasické řadě 7 nové generace, která se nadále spolehne na spalovací a hybridní jednotky. Podobně jako tomu je například u nedávno představené dvojice – řady 4 Gran Coupé a elektromobilu i4.