Článek
Pod pojmem „hasičské auto” si představíme velký náklaďák, který má naftový motor. Ze dvou důvodů – protože kvůli své váze potřebuje velký točivý moment a protože musí být nonstop připraven k akci. Hlavně z toho druhého důvodu bývají zásahové vozy na elektřinu objektem nedůvěry a občas i posměchu.
Kalifornští policisté museli honičku vzdát, jejich tesla se začala vybíjet
Přesto rakouská firma Rosenbauer stvořila koncept elektrického hasičského trucku – a hasičské záchranné sbory v Berlíně, Amsterdamu a Hollywoodu budou prvními na světě, které tento vůz vyzkoušejí.
Do Nizozemska má být stroj ve formě předsériového vozu dodán koncem letošního roku, do Los Angeles a do Berlína to má být zkraje roku 2021. Na všech těchto místech bude na voze probíhat testování a vývoj v rámci přípravy sériového stroje.
Prozatím je hasičské auto na fotkách označováno jako CFT, Concept Fire Truck, tedy Koncepční hasičský náklaďák. Veřejnosti byl představen už v roce 2016. Má v útrobách dvě baterie o celkové kapacitě 100 kWh, nabíjení má trvat čtyři hodiny.
Baterie mají stačit na dvě hodiny práce v terénu. Pokud by to bylo málo, na palubě je dieselový generátor o výkonu 200 kW/272 koní, který má zásobu paliva na osm hodin. A na rozdíl od elektřiny lze toto palivo dolít z kanystrů. Vůz je tedy třídy EREV, Extended Range Electric Vehicle, česky Elektromobil s prodlouženým dojezdem.
Cena předprodukčního hasičského elektro-trucku je podle amerických médií zhruba 1,1 milionu dolarů, tedy cca 25,2 milionu korun. Není to příliš vzdálené ceně běžného hasičského auta, ovšem právě cena byla důvodem, proč hasiči města Menlo Park v Sanfranciském zálivu od jeho nákupu upustili. Prvenství na severoamerickém kontinentu tak připadlo právě Hollywoodu.