Článek
Zákazníci, kteří automobil fyzicky neviděli a neřídili jej, si připlatí za první edici 1000 eur (26 000 korun). Za to dostanou mezi prvními automobily, které budou očíslovány, jinak budou zcela totožné. Součástí je i večeře na Nürburgringu s vývojovými pracovníky a designéry plus výuka jízdy na zdejším okruhu pod vedením profesionálů. Prvních sto kusů bylo vyprodáno během 48 hodin.
Hyundai i30 N, vyráběný v Nošovicích na severu naší republiky, je poháněn přeplňovaným motorem o objemu 2 litry, který je k dispozici ve dvou výkonových stupních: standardní verze má 250 koní (184 kW), zatímco paket Performance zvyšuje nejvyšší výkon motoru na 275 k (202 kW).
V Německu v přepočtu za 800 tisíc korun
Obě verze mají stejný největší točivý moment – 353 Nm při 1450–4000 otáčkách, respektive 1450–4700 otáčkách u výkonnější verze. I slabší varianta se rozjede na 250 km/h, zrychlení 0–100 km/h je otázkou 6,4 sekundy, respektive 6,1 s.
Sportovní derivát i30 má v nabídce elektronicky řízené tlumiče ECS (Electronic Controlled Suspension) s komfortním a sportovním režimem. Elektronická stabilizace je vypínatelná. Převodovka je výhradně manuální (jak jinak) a má šest rychlostních stupňů. Pro lepší jízdní vlastnosti nechybí ani elektronicky řízený samosvorný diferenciál E-LSD (Electronic Limited Slip Differential).
Cenu pro Českou republiku zatím Hyundai nestanovil. V Německu stojí 30 900 eur, tedy zhruba 803 tisíc. Korejská automobilka si zřejmě věří – Golf GTI je o 100 tisíc levnější.