Článek
Aerodynamické tvary, kulatá světla a proudnicová karoserie připomínající slzu. V meziválečných dobách se takovými rysy vyznačovala vozidla, která vyjela z továrny Tatra v Kopřivnici. Byla nadčasová a dodnes si jich po technické stránce cení i odborná automobilová veřejnost.
Kopřivničtí inženýři ale nebyli jedinými, kteří v Česku uměli podobné věci. V Mladé Boleslavi totiž chtěli rovněž držet krok s dobou.

Škoda 935 DYNAMIC se v zadní části podobala tehdejším modelům Tatra.
Škoda začala s aerodynamickými tvary koketovat přibližně v roce 1932, kdy začala vyvíjet model s názvem 932. Jeho hlavní doménou ale nebyl tvar, nýbrž čtyřválcový motor typu boxer, který měl protilehlé válce a byl uložen vzadu. Do krásy vůz ale nedorostl. To až o několik let později, kdy na jeho základech a z části i technice konstruktéři postavili prototyp 935 Dynamic.
Škoda 110 R je dnes ceněný veterán, ve své době kraloval i závodům. Slaví 50 let

Poprvé se nadčasově vyhlížející model představil na 25. ročníku pražského autosalonu v Holešovicích, kde auto šokovalo prakticky každého návštěvníka. Tatra totiž v tu chvíli nebyla jediným výrobcem „elegantních“ aut. Podobnost ke kopřivnickým modelům je ostatně nesporná. Zda ale inženýři ze Škody trochu opisovali, můžeme dnes jen hádat.

Renovace modelu Škoda 935 Dynamic trvala několik let. Představen byl v roce 2015.
Samotné auto ovšem bylo a stále je překrásným exemplářem vrcholné technologie a designu meziválečné doby. Vůz měl díky oblé kapotě neuvěřitelná čísla odporu vzduchu na hranici 0,37.
Pod kapotou byl již zmiňovaný vzadu uložený motor boxer se čtyřmi válci a objemem 1995 kubických centimetrů, který dokázal auto rozpohybovat, aby jelo až 130 km/h, což bylo na tehdejší dobu úctyhodné číslo. Nelze pak nezmínit francouzskou elektromagnetickou převodovku Cotal. V meziválečné době byla ojedinělá, měla předvolbu a umožňovala tak poloautomatické řazení.
Před 85 lety se Karel Čapek vydal do Alp. Škoda Popular poté novomanžele dovezla i na svatbu

Zpočátku plánovala Škoda auto zapojit do produkční výroby, ale z tohoto plánu sešlo. V Mladé Boleslavi zkrátka nevěděli, zda by si tak extravagantní automobil v tehdejší době někdo zakoupil. Následně inženýry napadlo udělat z prototypu závodní auto, které se mělo účastnit i slavné Rallye Monte-Carlo. Z plánů ovšem sešlo a tento projekt upadl v zapomnění v roce 1939.

Čtyřválcový motor typu boxer, který měl prototyp 935 uložený nad zadní nápravou.
Škoda 935 Dynamic vznikla jako jedinečný model, který automobilka v roce 1939 prodala soukromému majiteli. V 60. letech ho ovšem Škoda odkoupila do svého vlastnictví. Na renovaci auto čekalo dlouhá léta. Slávy v původní podobě se vůz dočkal v roce 2015. Dnes je vystaven v muzeu automobilky Škoda v Mladé Boleslavi.