Článek
Jak to, že Lancia Ypsilon utekla z hledáčku Euro NCAP na tak dlouhou dobu? Protože testováni byli s její platformou sourozenci Fiat 500 (rok 2007 a pět hvězd) a Fiat Panda Cross (rok 2015, upravená pravidla – tři hvězdy).
Po faceliftu už ale Lancia neutekla a dostavila se do zkušeben nezávislého ústavu Euro NCAP, který měří bezpečnost posádky během nárazových testů při přesazeném čelním střetu, bočním nárazu, bočním nárazu na kůl, bezpečnost dětí, ochranu chodců a také výbavu elektronickými bezpečnostními systémy.
Do testu byla dodána Lancia Ypsilon s motorem 1.2 s levostranným řízením. Ve výbavě byly přední a boční airbagy a předepínače pásů s omezovačem pouze na předních sedadlech.
Největší problém se týkal vozu během nárazového testu s čelním přesazením s překážkou, kdy automobil po nárazu zkratoval baterii a zapálil pod kapotou vylitou brzdovou kapalinu. Na videu to neuvidíte, šlo naštěstí jen o malé ložisko, které se podařilo hned uhasit. Navíc ochrana krku řidiče byla natolik nedostatečná, že nedostal vůz v tomto ohledu žádný bod.
Propadák asistenčních systémů
Co se týče požáru v motorovém prostoru, Lancia uvedla, že v rámci jejích testů k ničemu takovému nedošlo, ale pro jistotu udělá opatření, aby tento problém zcela eliminovala. Do výroby se tak dostanou opatření už v průběhu tohoto měsíce.
Ostatní aspekty nárazových testů dopadly celkem uspokojivě, i když ochrana chodů není nijak oslnivá. Ovšem velký propadák zaznamenala Lancia i u asistenčních systémů. Tady se ukázala zastaralá konstrukce, kterou facelift nezamaskoval. Auto nemá žádné asistenty, jako je automatické brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu apod.
Výsledek jsou dvě hvězdy z pěti, což je velmi špatný výsledek.