Hlavní obsah

Průměrná doba operativního leasingu nových vozů stoupla, i kvůli nedostatku aut

Průměrná délka operativního leasingu nových aut se v posledních pěti letech prodloužila až o třetinu na přibližně 40 měsíců. V současné době pak firmy prodlužují stávající smlouvy o dalších šest až 12 měsíců. Jedním z důvodů prodlužování kontraktů je nedostatek nových vozů na trhu. Vyplývá to z informací leasingových firem.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

„Jedním z důvodů prodlužování doby leasingu je nedostatek nových vozů na trhu kvůli vysoké poptávce a s tím spojené prodlužující se dodací lhůty. Nedostatek vozů v posledních letech způsobily mimo jiné chybějící díly, zejména čipy, a také váznoucí logistika kvůli covidové pandemii,“ uvedl manažer Toyoty pro operativní leasing Kinto One Petr Najman.

Nejčastější jsou smlouvy na 36 měsíců a následuje 48 měsíců, podíl dvouletých smluv je minimální. Průměrným zákazníkem Kinta je firma, která si objednává jeden až dva vozy.

Některé značky a modely mají podle generálního ředitele Arvalu Aleše Poláka v současnosti dodací lhůtu 12 až 24 měsíců.

Prodej aut s hybridním pohonem v ČR stoupl o třetinu, elektromobilů ještě víc

AutoMoto

„S touto situací jsme ale počítali, a proto máme aktuálně skladem kolem tisícovky nových vozů ihned k dispozici, které můžeme zákazníkům k pronájmu nabídnout. U stávajících smluv nemáme s prodloužením pronájmu problém. Lidé během covidu pracovali z domova a najezdili v průměru o 20 procent kilometrů méně. To nám vytvořilo rezervu kilometrů v nájezdech a můžeme bez problémů stávající smlouvy prodloužit,“ dodal Polák.

Podle údajů České leasingové a finanční asociace vzrostl loni objem leasingového a úvěrového financování aut o pětinu. Celkem bylo 29 miliardami financováno pořízení více než 52 000 nových osobních vozů, tedy více než čtvrtiny z celkového počtu.

Související témata:

Výběr článků

Načítám