Článek
Původní leaf byl uveden na trh v roce 2010 jako jeden z prvních masově prodávaných elektromobilů a ve svých prvních dvou generacích měl konvenční podobu hatchbacku, ale nyní prošel zásadní proměnou v souladu s trendem vyšších crossoverů.
Podobně jako v případě nové micry ukazuje automobilka novinku zatím jen z jediného úhlu. Následuje trend spojených předních světlometů a plné masky. Střecha se směrem k zádi rychle svažuje a díky dvoubarevnému lakování působí vůz opticky nižší.
Automobilka se zaměřila na aerodynamiku, vůz má koeficient odporu 0,25 pro zvýšení účinnosti a dojezdu.

Pro srovnání: Nissan Leaf první generace

Nissan Leaf druhé generace
Nový leaf stojí na platformě CMF-EV aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, kterou v současnosti používá větší Nissan Ariya a využije ji i připravovaný elektrický crossover Juke nebo zmiňovaná micra.
Evropské verze se budou vyrábět v továrně Nissanu v britském Sunderlandu, která v současnosti prochází velkou rekonstrukcí. Více podrobností o technice a designu zveřejní Nissan v příštích týdnech.
Nissan Micra v nové generaci příbuzného nezapře
