Článek
BMW i4 už podstupuje finální fázi testování. Půjde o elektromobil střední třídy, který bude blízkým příbuzným řady 4 GranCoupé, která dorazí i s konvenčními spalovacími motory. Jde tedy o model, který čerpá ze základů běžných modelů, podobně jako SUV iX3.
„Vůbec poprvé jsme vyvinuli zcela nové BMW se sportovní DNA pro čistě elektrickou jízdu,“ vysvětluje vedoucí projektu David Alfredo Ferrufino Camacho. K tomu podle tvůrců dostane několik specifických prvků, které si žádá dynamika elektromobilu. Jde o funkci odpružení omezující náklony karoserie při akceleraci nebo velmi rychlé reakce asistenčních systémů.
První jízda s BMW iX3: Nový normál
Jízdní chování typické pro BMW má vozu dodat i samotná stavba karoserie a podvozku. Včetně dlouhého rozvoru, širokých rozchodů a odklonů kol, jejich velký průměr, stejně jako vysoká torzní tuhost karoserie, nízké těžiště a vyvážené rozložení hmotnosti.
K pohonu slouží již pátá generace elektrického pohonu od BMW s názvem eDrive, který u něj nabízí výkon 530 koňských sil, z 0 na 100 km/h akceleruje za přibližně 4 sekundy.
Sílu motoru dodávají baterie o kapacitě 80 kWh, které údajně vydrží i na cestu dlouhou 600 kilometrů a dobíjet je bude možné i s výkonem 150 kW, díky čemuž se na 80 procent nabijí za 35 minut.
Divize BMW M letos představí první elektrifikovaný model
Sériová verze se inspiruje v konceptu představeném před rokem. V souvislosti s i4 se v zákulisí mluví i o verzi od sportovní divize Motorsport, která na letošní rok jeden elektrifikovaný vůz chystá.