Článek
Návrat Ferrari do Le Mans je o krok blíže realitě. Minulý měsíc italská automobilka odhalila snímek přídě s tím, že auto začne testovat „v nadcházejících týdnech“. Ve středu ukázala potemnělý snímek vozu a na sociálních sítích rovněž začalo kolovat video zachycující vůz na testovací dráze Fiorano.
Jde o první úplný pohled na nadcházející závodní vůz nové kategorie LMH (Le Mans Hypercar), který dopraví Ferrari na první sezonu ve vrcholné kategorii vytrvalostního šampionátu po 50 letech.
Lamborghini potvrdilo vstup do Le Mans, prototyp dorazí za dva roky
Ferrari pokrývá závodní vůz maskovací fólií po celé karoserii, která skrývá detaily vozu. Existují však některé aspekty designu, které nic nezakryje, jako například obrovské zadní křídlo. Viditelné je také sání na střeše a přední část ve tvaru lopatky. Přední blatníky jsou masivní a sedí výše než karoserie vozidla.
Ferrari se do Le Mans vrátí až příští rok, což dává automobilce dostatek času na testování. Toto je jen začátek vývoje vozu, kdy vůz tráví více času v garáži než na trati. Ferrari si však naplánovalo delší traťový čas na větší závodní dráze.
Není jasné, jaký spalovací motor Ferrari použije, ale zvuk z výfuku, který zachycuje video, je více než zajímavý.
Peugeot ukazuje svůj hypersport na Le Mans, nemá zadní křídlo
Až se Ferrari příští rok vrátí do seriálu WEC, bude čelit několika konkurentům díky spolupráci mezi závodními asociacemi ACO, FIA a IMSA na pravidlech pro třídy LMH a LMDh (Le Mans Daytona h). To umožní dvěma třídám, které americké IMSA považuje za jedinou s názvem GTP, aby spolu soutěžily v Evropě.
Cadillac, Porsche, Acura a další nasazují vozy LMDh, zatímco závodníci Ferrari, Toyota a Peugeot připravují LMH. Příští ročník nejen 24hodinovky v Le Mans tak slibuje velkolepou podívanou.