Článek
Mate Rimac se na svém instagramovém profilu pochlubil videem z testování prototypu nového modelu Bugatti Tourbillon, které probíhalo na italském okruhu Nardo. Vůz už byl sice oficiálně představen, prototyp však stále halí maskovací fólie, neboť se jedná o jeden z prvních exemplářů, jehož exteriér ani interiér nemá zpracování podle standardů značky.
Zřejmě nejzajímavější na celém videu je přitom zvuk, který vydává 8,3litrový atmosférický motor V16, jenž pod kapotou nahradil čtyřikrát přeplňovaný motor W16. Nový motor je spojený s hybridním systémem a omezovač má až u 9000 otáček za minutu, čímž se řadí k hrstce podobně točivých silničních vozů.
Spalovací motor, na jehož vývoji se podíleli odborníci z Cosworth, dává k dispozici výkon 1000 koní. Navíc je vůz osazen třemi elektromotory, které spalovacímu motoru pomáhají a současně slibují čistě elektrický dojezd kolem 60 kilometrů. Kombinovaný výkon stroje má pak dosahovat kolem 1800 koní.
Z videa je přitom patrné, že se motor vytáčí velice ochotně a přináší nádherný zvuk připomínající závodní stroje. Mate Rimac přitom v minulosti prozradil, že si někteří představitelé koncernu VW (jehož je značka Bugatti součástí) přáli, aby byl nový model již plně elektrický.
Rimac, který se proslavil právě elektrickými hypersporty vlastní stejnojmenné značky, však toto rozhodnutí zvrátil. První vozy Bugatti Tourbillion by měly být zákazníkům dodány v roce 2026. Celkem by mělo vzniknout kolem 250 kusů.
Nový automobilový vrchol: Bugatti Tourbillon má šestnáctiválec bez přeplňování
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QQ_BH/pA8BG/bugatti-tourbillon-bugatti-tourbillon-hypersport.jpeg?fl=cro,0,106,4096,2304%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Bugatti Chiron dostane držák nápojů, řekla si o něj jedna z majitelek
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gQ_i/LGzGaR.jpeg?fl=cro,0,1,1276,717%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)