Článek
Hyundai i30 v karosářském provedení fastback se bude vyrábět ve dvou variantách, a to výhradně s benzínovým agregátem. Buď s motorem 1.0 T-GDI (88 kW), nebo 1.4 T-GDI (103 kW). Proti pětidveřovému hatchbacku má nový model tužší odpružení, samotná automobilka udává, že o 15 procent.
Auto bylo sníženo o 30 milimetrů oproti hatchbacku, takže vypadá mnohem sportovněji. Stejně tak se snížila světlost podvozku o 5 milimetrů. Jestli se změnila nějak i šířka vozu, zatím výrobce neuvedl. Zato víme, že karoserie oproti hatchbacku narostla o nemalých 115 milimetrů, takže celkem má 4340 mm. Pro srovnání – Škoda Octavia má na délku 4670 mm.
Do konce letošního roku se v nošovické továrně Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) vyrobí 3500 kusů, největší zájem o nový model je v České republice.
„Kromě České republiky je o fastback zájem především na západních trzích: 550 vozů poputuje do Velké Británie, jen o něco méně vozů bude směřovat do Německa (506), Španělska (455), Belgie (424), Itálie a Irska,“ uvedl Petr Vaněk, tiskový mluvčí HMMC.
Ceník dosud nebyl zveřejněn, stane se tak až ve středu 22. listopadu. Základní pětidveřový hatchback stojí 370 tisíc korun.
Jaký je rozdíl mezi liftbackem a fastbackem |
---|
Obě karosářské verze jsou si velmi podobné. Největší změnou u obou proti sedanu je to, že víko kufru se vyklápí kompletně, tedy včetně prosklení. Typickým příkladem liftbacku je Škoda Octavia, a to od první novodobé generace z poloviny devadesátých let. Obecně je fastback brán coby designově dynamičtější – chybí mu zakončení zádě, na první pohled vypadající jako sedan, místo toho je zde malý spoiler. Obě kategorie jsou ale zaměnitelné a i30 by se klidně mohla jmenovat liftback. Pouze marketingově to zní lépe a popravdě – ono „křidélko” na karoserii opravdu je. |