Hlavní obsah

Prosklená střecha pro Rapid Spaceback má dva metry čtvereční a tloušťku 5 mm

Novinky, maž

Příplatková prosklená střecha u Rapidu Spaceback zasahuje až do víka zavazadlového prostoru. Technicky zajímavý doplněk, poprvé použitý ve Škodovce, vyrábí hořovická firma Saint-Gobain Sekurit. Ta mj. dodává i čelní skla pro supersportovní a superdrahé Ferrari LaFerrari.

Foto: Škoda Auto

Prosklená střecha u modelu Rapid Spaceback

Článek

Střešní sklo je velké bezmála dva metry čtvereční, jde o výrazný prvek, který pomáhá designu mladoboleslavské novinky. Běžná skla mají tloušťku 4,5 mm, v tomto případě je použité sklo robustnější – má 5 mm, což samozřejmě zvyšuje i hmotnost. Sklo samotné mimochodem váží 22,8 kg. Linie automobilu nekazí do střechy integrovaná anténa pro příjem radiosignálu.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Rapid Spaceback

Běžná skla se při nehodě rozbijí na stovky malých kusů, střešní sklo v Rapidu Spaceback má dvě vrstvy (a mezi nimi bezpečnostní fólii), tím je zabráněno vysypání. Panoramatická střecha na popisovaný model stojí 17 tisíc korun.

Saint-Gobain Sekurit v Česku vyrábí skla do automobilů od roku 1994 v Hořovicích, kde zaměstnává 550 pracovníků. Mezi její patrně největší úspěchy patří dodávka pro Ferrari – konkrétně pro model LaFerrari. Jeho odlehčené čelní sklo je tlusté pouhé čtyři milimetry.

Související témata:

Výběr článků

Načítám