Článek
Případné omezení modelových řad a zaměření na laciné vozy pro rozvojové trhy by podle nich bylo v rozporu s přílohami smlouvy, na jejímž základě Volkswagen do Škody před 30 lety vstupoval. Vyplývá to z dopisu, který má ČTK k dispozici.
VW prostřednictvím Škody podle Pitharta přispěl ke kultivaci tržního prostředí v ČR a zlepšení vztahů ČR a Německa.
„Tím více nás znepokojují některá dosud snad neoficiální prohlášení představitelů VW, že by se mělo změnit postavení Škody v rámci koncernu VW. Podle zmíněných vyjádření by se Škoda měla zaměřit na výrobu laciných aut pro laciné trhy. Pokud by k tomu došlo, bylo by to v rozporu se záměry uvedených v přílohách smlouvy mezi českou vládou a koncernem VW a znamenalo by to nepříznivé finanční dopady na Škodu a její subdodavatele,” uvedl s Vrbou v dopise.
Nový šéf Škody vyjmenoval soupeře, Dacii mezi ně neřadí
Ředitel Volkswagenu Herbert Diess v létě médiím řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut „není dostatečně agresivní” v konkurencí s Korejci a Francouzi.
Automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut a naopak nemá smysl, aby byla třetí prémiovou značkou koncernu. Nejen německá média píší už delší dobu o tom, že Volkswagenu vadí úspěchy Škodovky, jejíž modely nad očekávání konkurují ostatním značkám koncernu.
Babiš s Havlíčkem mluvili s novým šéfem Škody Auto, Schäfer slíbil další růst
Nový předseda představenstva Škoda Auto Thomas Schäfer v srpnu na schůzce premiérovi Andreji Babišovi (ANO) řekl, že chce posunout značku Škoda na další úroveň, zvýšit její výkon a podporovat další růst. Babiš uvedl, že ho Schäfer ujistil o tom, že Škoda bude dál vyrábět špičkové automobily a udrží velmi vysokou míru investic do výzkumu a vývoje z posledních let.