Článek
Projekt Bloodhoundu SSC upadl před šesti týdny do konkurzu kvůli platební neschopnosti. Potřeboval sehnat 25 milionů liber, tedy asi 725,4 milionu korun, aby mohl být vůz dokončen a aby se uskutečnil pokus o překonání hranice 1000 mph, tedy 1609 km/h.
„Je to smutné, protože během posledních týdnů jsme zkusili snad všechno,” říká Mark Chapman, hlavní inženýr projektu. Tým údajně kontaktoval všechny strany, které přišly na mysl, včetně peněžních fondů i bohatých soukromníků.
„Není to nepodstatná částka, ale těch 25 milionů liber (...) je zlomek nákladů, které jsou např. potřeba k dokončení sezony formule 1 na prvním místě,” uvedl v říjnu na adresu potřebných peněz Andrew Sheridan, konkurzní správce.
Richard Noble, zakladatel týmu Bloodhoundu SSC, a Andy Green, držitel 21 let starého rychlostního rekordu 1228 km/h v Thrustu SSC, se od startu projektu v roce 2008 věnovali v podstatě jen shánění peněz. Partnerství dohodli s Rolls-Roycem, Castrolem, Rolexem nebo třeba čínskou automobilkou Geely, která vlastní švédské Volvo a majoritní podíl v britském Lotusu.
Jedním z partnerů bylo také britské ministerstvo obrany, které propůjčilo experty a dodalo vojenské proudové motory EJ200. Ty dávaly Bloodhoundu SSC výkon 135 tisíc koňských sil.