Článek
„Hlodavčí” BMW Vision iNext nebylo jen designovým cvičením, dozvěděli se návštěvníci právě probíhajícího autosalonu v Los Angeles. Zatímco koncept kombinuje prvky SUV a MPV, výsledné auto bude crossoverem, uvedli zástupci automobilky.
Také, pochopitelně, nebude vypadat takhle divoce. Vision iNext prý naznačuje vzhled skutečného vozu jen velmi zhruba, a to zejména na přídi – ta bude umírněnější.
Boky by měly zhruba zůstat takové, jaké jsou, byť jistě přibudou kliky a dost pravděpodobně i B-sloupek. Přesto tu jasně vidíme designový odkaz současného modelu i3. [celá zpráva]
Uvnitř se toho jistě změní více; máme zprávy o tom, že palubní deska bude konvenčnější, třebaže si velké displeje zachová. Pedály vysouvající se z dřevěné podlahy jsou také z říše konceptů, stejně jako surfové (nebo žehlicí) prkno připomínající loketní opěrku. A že sedačky nebudou takhle těsně spojeny s dveřními výplněmi, je také víc než pravděpodobné.
Zajímavostí konceptu je idea co nejvíc technologií schovat, dokud nejsou potřeba. BMW jí říká „Shy Tech” (doslova „ostýchavá technika”) a podle tiskové zprávy to má znamenat, že není třeba mnoha obrazovek ani tlačítek.
Vision iNext má elektromotor na přední i zadní nápravě, sprint na stovku má zvládnout za čtyři sekundy a dojezd má činit až 610 kilometrů. Jak na tom bude sériová verze, je zatím samozřejmě brzy předvídat, ale pohon zadních nebo všech kol je velmi pravděpodobný.
Zmíněná globální a velmi široce variabilní platforma BMW, která bude produkční verzi iNext podepírat, totiž má existovat ve dvou verzích – jedna pro zadokolky a čtyřkolky, druhá pro auta s předním pohonem.
Podle britského magazínu Autocar mají auta bez možnosti dobíjení ze zásuvky, tedy konvenční a hybridní vozy, zůstat zadokolkami a čtyřkolkami. Plug-in hybridy, stojící na této platformě, by měly mít elektromotor vzadu a spalovací motor vpředu, což v některých případech může znamenat, že každý motor bude pohánět kola na své straně vozu.
Produkční iNext by měl také odstartovat cestu BMW k plně autonomním vozům. Automobilka plánuje začít testovat samočinné řízení úrovně 5, tedy bez potřeby volantu či pedálů, v rychlostech až 75 km/h v roce 2021.