Článek
Zda je zrušení jména corolla dobrý plán se uvidí až za pár let. Tento tah, který se provalil asi před měsícem [celá zpráva], vyvolal u odborníků obavy, že by mohli současní zákazníci na Toyotu zanevřít. Jenže jak to vypadá, nebudou mít důvod. V únoru roku 2007 přijde na nejdůležitější trhy nová Toyota Auris, která se představila na pařížském autosalonu jako koncept. [celá zpráva]
Auris je klasický pětidveřový hatchback, který byl konstruován v evropské centrále. Vůz je však určen jak pro Evropu, tak i Japonsko. Tam začne prodej již za týden. Rozměry 4220 x 1760 x 1515 mm nejsou zrovna důležité, protože o prostornosti mnoho neřeknou. Vůz byl totiž stavěn zevnitř ven, byl tedy nejdřív vytvořen interiér s rozměrovými potřebami a teprve k němu byla zkonstruována karoserie. Dostatečný prostor naznačuje i velký rozvor 2600 mm.
Toyota Auris zapadne dle evropského rozdělení do C-segmentu, nahradí tak klasický hatchback Toyota Corolla, sedan však zatím s tímto jménem a vizáží zůstane. Jak to dopadne s kombi se zatím neví, ale snad se do doby uvedení na český trh (první polovina roku 2007) vše vyjasní.
Auris je nabízen s celkem pěti agregáty. Zážehové motory budou zatím v nabídce dva: 1.4 (71 kW) a 1.6 (91 kW), oba s technikou VVT-i. Turbodiesely mají objemy 1,4 l (66 kW), 2,0 l (93 kW) a 2,2 l (130 kW).
Technická data | |||||
Motor | 1.4 | 1.6 | 1.4 D-4D | 2.0 D-4D | 2.2 D-4D |
Výkon (kW) | 71 | 91 | 66 | 93 | 130 |
Toč. moment (N.m/ot.) | 130/4400 | 157/5200 | 190/1800 | 300/2000 | 400/2000 |
Max. rychlost (km/h) | 170 | 190 | 175 | 195 | 210 |
0-100 km/h (s) | 13,0 | 10,4* | 12,0* | 10,3 | 8,1 |
* S man. pětistupňovou převodovkou
V nabídce jsou pětistupňové manuální převodovky, k dvou výkonnějším turbodieselům šestistupňová a silnější benzín a nejslabší diesel mají v nabídce i robotizovanou MultiMode převodovku s řazením pod volantem.