Článek
Nepřekvapí, že největším tahounem prodejů v oblasti elektrifikovaných vozidel zůstává Čína, kde se z globálních 17,1 milionu elektrifikovaných vozidel prodalo 11 milionů vozidel.
Růst tak meziročně dosáhl 40 procent, informuje web Carscoops s odkazem na data RhoMotion.
Zejména populární se přitom staly plug-in hybridy, kde prodeje vzrostly o 81 procent, zatímco elektromobily si polepšily o 19 procent. Stále větší pozornost si navíc získávají elektrické vozy se spalovacím motorem v roli prodlužovače dojezdu, které nabízejí mimořádnou praktičnost.
Modernizovaná Tesla Model Y už se vyrábí v Evropě
V oblasti Severní Ameriky, tedy USA a Kanady, došlo k nárůstu prodejů o 8,8 procenta, přičemž celkové prodeje dosáhly 1,8 milionu elektrifikovaných vozidel. Obzvlášť silným měsícem byl přitom prosinec, kdy se prodalo na obou trzích zhruba 185 000 elektromobilů a plug-in hybridů, což byl prodejní rekord.
Evropa si v absolutním počtu prodaných vozidel vedla lépe, celkem se v oblasti EU & EFTA a UK prodalo kolem 3 milionů elektrifikovaných vozidel, meziročně ovšem došlo k poklesu prodejů o 3 procenta. Situaci přitom zřejmě dost pomohla zmírnit Velká Británie, kde prodeje vzrostly (pravděpodobně kvůli zavádění nízkoemisních zón) o 20 procent.
Hlavní roli v poklesu prodejů elektromobilů a plug-in hybridních vozidel na evropských trzích pak pravděpodobně sehrálo zrušení dotací na pořízení elektrifikovaných vozů, a to zejména v Německu. S nástupem administrativy Donalda Trumpa by přitom mohlo dojít i ke zrušení výhod v USA, což by mohlo prodeje dál poškodit.
Ve zbytku světa se pak podle statistik RhoMotion mělo prodal kolem 1,3 milionu elektrifikovaných vozidel, což představuje růst o 27 procent.