Článek
Zatímco některá auta se prodávají se slevou, aby si je vůbec někdo koupil, po jiných je tak velká poptávka, že se tvoří pořadníky a vůz dostanou jen loajální zákazníci značky. Ve Spojených státech je také normou, že si prodejci aut účtují u takových vozů vysoké příplatky.
Toho se, alespoň podle obžaloby, poněkud mimo záznam dopustil James Marino, manažer prodeje dealerství Porsche v Charlestonu v Jižní Karolíně, upozornil web Carscoops.
Podle obžaloby „měl poslední slovo v určování, který z potenciálních zákazníků si bude moci koupit automobil, po němž je vysoká poptávka“. Marino pracoval u charlestonského prodejce více než šest let a úplatky měl brát od roku 2022. Kolik peněz tak neprávem získal, není známo, odhad zní na stovky tisíc dolarů.
Vedení firmy o tom nemělo tušení až do března letošního roku, kdy na to přišlo a Marina propustilo. Nyní ho žaluje z řady prohřešků včetně podvodu a porušení smluvních i řady dalších povinností. Soudní spor je v počátcích, a jaký bude mít efekt pro ty zákazníky, kteří dávali úplatky a získávali tak dotčená auta, zatím není známo.