Hlavní obsah

Prodej značek Hyundai i Kia v únoru silně rostl, v USA byl rekordní

Jihokorejským automobilkám Hyundai Motor a Kia Motors v únoru meziročně silně rostl prodej aut, a to díky poptávce ze zahraničí, která zmírnila stagnaci na domácím trhu. Prodej největší místní automobilky Hyundai se zvýšil o 28 procent a její dceřiné firmy Kia o 35,5 procenta.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kia Sportage a Hyundai ix35

Článek

Prodej Hyundai v USA byl v únoru rekordní. Stoupl zde o 18 procent a podíl automobilky na trhu činil 16 procent. Navzdory růstu zde však automobilka stále zaostává za konkurenčními japonskými společnostmi Nissan a Honda. Celkový prodej vozů Hyundai v zahraničí stoupl o 32,5 procenta a vozů Kia o 44,7 procenta.

"Jihokorejský automobilový trh stagnuje a klesá v letošním roce více než se čekalo. Vývoz Hyundai však rychle roste a vyrovnává stagnaci na domácím trhu," uvedl analytik KB Investment & Securities Sin Čchung-kwan.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Kia Sportage vs. Hyundai ix35

Jihokorejský trh je dominantní pro obě automobilky. Hyundai a Kia mají na místním trhu podíl zhruba 80 procent. Očekává se však, že domácí trh letos klesne. Hyundai a Kia čelí rovněž na domácím trhu silnější konkurenci aut z dovozu, protože vstoupily v platnost dohody o volném obchodu s Evropskou unií a Spojenými státy. Domácí prodej automobilky Hyundai se v únoru zvýšil o 8,6 procent a Kia o 2,5 procenta, napsala agentura Reuters.

Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.

Související témata:

Výběr článků

Načítám