Hlavní obsah

Prodej osobních aut do února vzrostl o 3,6 procenta

PRAHA

Domácí výrobci a oficiální dovozci prodali v lednu a únoru 19 779 osobních automobilů, což je o 3,6 procenta více než v minulém roce. Nejprodávanější byla domácí Škoda Auto s odbytem 9436 aut, což znamená tržní podíl 47,7 procenta, tedy o 1,8 procentního bodu méně než loni, sdělilo ČTK Sdružení automobilového průmyslu.

Foto: Vratislav Konečný
Článek

Za Škodou skončila značka Peugeot s prodejem 1128 vozů a třetí pozici obsadil Renault s 1099 prodanými auty. Následuje Volkswagen s 1046 vozy a Opel s odbytem 964 automobilů.

Podle ředitele sdružení Antonína Šípka jsou měsíční prodeje na počátku roku pravidelně nejnižší a nemají tedy dostatečnou vypovídací schopnost o vývoji na trhu ve zbytku roku.

Na rozdíl od osobních automobilů zaznamenala kategorie lehkých užitkových vozů pokles prodeje o 7,1 procenta na 2070 aut. Nejúspěšněji se prodával Ford, který si vybralo 555 zájemců, druhý skončil Volkswagen s prodejem 346 aut a třetí Renault s odbytem 183 vozů. Následuje Mercedes se 160 prodanými vozy a Opel se 133 vozy.

Prodej nákladních aut vzrostl o 7,7 procenta na 1093 vozů. Nejprodávanější byl Mercedes s 297 vozy, před značkou Iveco se 152 prodanými auty a Renaultem se 140 vozy. Prodej autobusů poklesl téměř o čtvrtinu na 34 vozidel.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám