Článek
Nejprodávanější značkou osobních aut byla Škoda, kterou si za tři čtvrtletí pořídilo 35 676 zájemců. Následuje Ford s prodejem 6295 aut a Renault, který prodal 5921 vozů. Čtvrtý skončil Volkswagen se 5287 prodanými vozy a pátý Peugeot, který prodal 4947 aut.
Škoda vedla i v prodeji lehkých užitkových vozů, kam kvůli možnému odpočtu DPH spadá i část prodávaných upravených osobních vozů kombi. Tuzemská největší automobilka v této kategorii prodala 9983 vozů. Následuje Volkswagen s prodejem 4570 aut a Ford, který prodal 4276 aut.
Prodej nákladních aut se zvýšil o 14,7 procenta na 8364 vozů. V této kategorii se nejvíce dařilo Mercedesu, který získal pětinový podíl se 1727 prodanými auty. Následuje MAN s odbytem 1363 aut a Iveco, které prodalo 1246 vozidel. Prodej autobusů se naopak propadl téměř o desetinu na 587 vozidel.
Poptávka po nových motocyklech meziročně stoupla o čtvrtinu, když se v tuzemsku prodalo 21 756 strojů. Nejvíce, 2166 motocyklů, prodala Yamaha, následuje Honda s 1958 prodanými kusy a Suzuki s prodejem 1382 strojů.
Nejprodávanější značky vozidel v ČR po 3. čtvrtletí 2007 | |
osobní vozy | |
Škoda | 35 676 |
Ford | 6295 |
Renault | 5921 |
VW | 5287 |
nákladní vozy | |
Mercedes | 1727 |
MAN | 1363 |
Iveco | 1246 |
motocykly | |
Yamaha | 2166 |
Honda | 1958 |
Suzuki | 1382 |
Zdroj: Svaz dovozců automobilů |