Hlavní obsah

Prodej mercedesů kvůli nízkému zájmu o model Smart klesl

FRANKFURT

Výrobce luxusních vozů Mercedes zaznamenal v lednu pokles prodeje o 0,5 procenta na 87.100 vozů. Důvodem byl nízký zájem o model Smart. Informovala o tom dnes mateřská společnost automobilky, firma DaimlerChrysler.

Foto: Tomáš Sedlák B.Th.

Pozvání na vánoční bohoslužbu

Článek

Prodej malého modelu Smart klesl v lednu o 18 procent na 6000 vozů. Automobilka však očekává oživení prodeje v příštích měsících, kdy bude tento model uveden i na další trhy. Naopak prodej luxusních osobních vozů Mercedes-Benz stoupl o jedno procento na 81.100, což je nejvyšší prodaný počet v prvním měsíci roku v historii společnosti.

Automobilku také negativně postihl malý zájem o nové automobily na domácím trhu, kde prodej klesl o šest procent na 20.300 aut. Naopak v USA stoupl zájem o Mercedesy o čtyři procenta a prodalo se tam 15.700 vozů. Také na asijském trhu zažila automobilka historicky nejlepší lednové výsledky, když zvláště díky japonskému trhu prodej v oblasti stoupl o 33 procent na 8400 vozů, napsaly agentury Reuters a DPA.

Související témata:

Související články

Touareg se překonává

Na loňském podzimním autosalonu v Paříži představil Volkswagen oficiálně svůj nejnovější produkt nazvaný Touareg. Opticky patří mezi vozy pro volný čas, tzv....

Pneumatiky šetří palivo

Při používání nových pneumatik Michelin A2 Energy, určených pro nákladní vozidla a autobusy, mohou řidiči a majitelé přepravních firem ušetřit přes 6 % paliva....

Lyžování na Ještědu začne dnes večer

Sportovní areál Ještěd nabízí již v pátek 3. prosince lyžování. Má devět kilometrů sjezdovek, z nichž nejoblíbenější je sjezdování Pod lany - F 10, kde lyžaři...

Výběr článků

Načítám