Hlavní obsah

Prodej hybridů v Česku za tři čtvrtletí vzrostl o 42 procent

Prodej nových aut s hybridním pohonem za tři čtvrtletí meziročně vzrostl o 42 procent na 29 373 vozů. Z toho 4059 byly plug-in hybridy s dobíjením ze zásuvky, které zaznamenaly proti loňsku dvoutřetinový růst. Prodej elektromobilů se zvýšil o 61 procent na 4628 aut. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Toyota Yaris Hybrid GR Sport (ilustrační foto)

Článek

Nejprodávanější značkou s hybridním pohonem zůstává Toyota se 7182 vozy, druhé končilo BMW s 3119 vozy a třetí je Ford s prodejem 2768 hybridů. Domácí Škoda na čtvrtém místě prodala 2551 hybridních aut, z toho 707 plug-in hybridů, což je nejvíce v této kategorii.

„Prodej hybridních vozů roste dvojnásobným tempem. Ukazuje se tak, že jde o stále důležitější krok při přechodu k nízkoemisní mobilitě. Růst prodejů našich vozů je spojen s rostoucím zájmem Čechů o hybridy, pojmy hybrid a Toyota se tak na českém trhu už propojily. Za poslední dekádu se prodeje hybridů každoročně zdvojnásobují,“ uvedl generální ředitel Toyoty a Lexusu v ČR Martin Peleška.

Mezi elektromobily se nejlépe prodává díky snižování cen značka Tesla, kterou si letos pořídilo 1131 zájemců. Na druhém místě je Škoda s 997 prodanými modely Enyaq a třetí Volkswagen, který prodal 468 vozů série ID.

Auta na bateriový pohon, tedy elektromobily a hybridy, za tři čtvrtletí tvořila 20,3 procenta celkových prodejů osobních vozů. Od ledna do září vzrostl celkový prodej osobních aut o 16,5 procenta na 167 564 vozů.

Ford Ranger dostal poprvé plug-in hybridní pohon

AutoMoto

Volvo letos skončí s diesely v osobních autech

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám